KALENDARZ ADWENTOWY- ciekawe narzędzie do omawiania lektury ,,Opowieść wigilijna”

Kalendarz adwentowy kojarzy się głównie z odliczaniem dni do Świąt Bożego Narodzenia, jednak jego potencjał można wykorzystać także w edukacji, szczególnie w nauczaniu literatury. Wprowadzenie kalendarza adwentowego do omawiania lektur szkolnych może uczynić ten proces bardziej angażującym i inspirującym dla uczniów.
 
Kalendarz adwentowy, złożony z 24 okienek lub kieszonek, może być doskonałym sposobem na codzienne dawki literatury. Każdego dnia uczniowie mogą odkrywać nowe fragmenty lektury, zadania do wykonania lub pytania do przemyślenia. Regularne, codzienne obcowanie z tekstem literackim sprzyja lepszemu zrozumieniu i przyswajaniu treści.
 
Kalendarz adwentowy wprowadza element niespodzianki i tajemniczości. Uczniowie nie wiedzą, co odkryją danego dnia – może to być nowy fragment lektury, ciekawe pytanie czy zadanie do wykonania. Taka forma angażuje uczniów emocjonalnie i motywuje do systematycznego uczestnictwa w zajęciach.
 
Kalendarz adwentowy pozwala na wprowadzenie różnorodnych zadań, które rozwijają kreatywność uczniów. Można w nim umieścić zagadki literackie, fragmenty do analizy, zadania do napisania własnych tekstów czy ilustracji. Dzięki temu uczniowie nie tylko czytają lekturę, ale także aktywnie pracują z tekstem, rozwijając swoje umiejętności.
 
Kalendarz adwentowy to innowacyjne narzędzie, które może znacząco wzbogacić proces omawiania lektur szkolnych. Wprowadzenie elementu zabawy, systematyczne przyswajanie treści, zwiększenie motywacji to tylko niektóre z korzyści, jakie niesie ze sobą jego zastosowanie w edukacji. Zachęcam nauczycieli do wypróbowania tej metody i odkrycia, jak wiele może ona wnieść do procesu nauczania.

 

Karty z przykładami z pewnością wspomogą nauczyciela w czasie lekcji, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego.

 
Do omawiania lektury ,,Opowieść wigilijna” przygotowałam 24 karty. To znaczy, że część lekcji (np. 15 minut) w tym okresie poświęcę na omawianie książki.
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

utkane-z-codziennych-doswiadczen-szkolnych

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *