Królowie – Gra planszowa

Materiał cyfrowy

Królowie” to gra, w której spotkamy dawnych polskich królów. Kartom władców towarzyszą krótkie opisy przybliżające ich sylwetki oraz reprodukcje z Pocztu Królów Polskich Jana Matejki. Gra zawiera elementy zależne od decyzji gracza, ale większość rozgrywki jest losowa.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-4)

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • przeliczania w zakresie 6
  • historii Polski
  • patriotyzmu
  • radzenia sobie z porażki

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Karty/Żetony: ok. 50 szt żetonów (mogą być monety 1 gr)

Zasady gry:

Gracze ustawiają swoje pionki na polu z zegarem. Pierwszy rusza się gracz, który wyrzucił najwięcej na kostce. Następnie porusza się gracz siedzący po prawej stronie tego, który wykonał ruch. W swojej kolejce gracz może poruszyć się lub wymienić 5 punktów na kartę króla. Wyboru gracz dokonuje zanim rzuci kostką. Na raz można wymienić tylko 5 punktów i uzyskać 1 kartę króla. Jeśli gracz ma więcej punktów to kolejną kartę może otrzymać dopiero w następnej własnej kolejce. Wybierając ruch gracz przesuwa swój pionek o tyle pól ile pokaże kostka. Jeśli ruch zakończy się na polu z liczbą to gracz bierze tyle punktów, ile jest napisane na tym polu. Jeśli gracz zakończy ruch na polu z zegarem to bierze 1 kartę dynastii (z wielkim herbem). Jeśli gracz zakończy ruch na polu z chorym człowiekiem to traci 1 kartę króla (jeśli ją ma). Jeśli gracz zakończy ruch na polu z innym obrazkiem (korona, księżniczka lub rycerz) to rzuca jeszcze raz kostka i sprawdza na odpowiedniej karcie co mu się przydarzyło. Jeśli gracz ma kartę dynastii Jagiellonów lub Piastów i karta króla z takiej dynastii leży na wierzchu stosu to gracz może dokonać ich zamiany. Zamiana karty dynastii na kartę króla możliwa jest tylko podczas własnej kolejki gracza. Wymiana taka nie zużywa ruchu, tj gracz ma dalej prawo do wymiany karty króla za 5 punktów lub do ruchu na planszy. Jeśli dwóch graczy stanie na jednym polu to sprawdzają, któremu z nich pomoże Wiatr Historii. W tym celu każdy z nich rzuca kostką a do wyniku dodaje liczbę własnych królów. Gracz z mniejszym wynikiem dostaje w prezencie 2 punkty. W przypadku remisu obaj gracze biorą po 1 punkcie. Gra kończy się po ustalonym wcześniej czasie lub gdy rozdane zostaną wszystkie karty królów. Wygrywa ten gracz, który zbierze więcej kart królów.

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com

Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1
Przedmiot
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja

basiowegry

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Na co dzień pracuję w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Poza tym udostępniam za darmo materiały w ramach projektu edukacyjnego Basiowe Gry Planszowe. Ponadto jestem redaktorem naczelnym dwumiesięcznika CZAS DZIECIŃSTWA na łamach, którego prezentowane są praktyczne porady dla rodziców, wychowawców i terapeutów dzieci w wieku przedszkolnym.

Musisz się zalogować i musiałes pobrać ten plik, aby wysłać recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.