Matematyczny przepis na gofry – działania na liczbach wymiernych

Matematyczny przepis na gofry – działania na liczbach wymiernych

To, co warto wiedzieć przed wykorzystaniem pobranego przez Ciebie materiału edukacyjnego :

Dla kogo:
Uczniów szkół podstawowych (klasa 5 – 8)

Przeznaczenie:
Na lekcję, aby utrwalić wykonywanie działań na liczbach wymiernych
Na zastępstwa.
Na zajęcia wyrównawcze.

Zestaw zawiera:
Matematyczny przepis na gofry o dwóch wersjach trudności (dla klas 5-6 oraz 7-8) w dwóch wersjach kolorystycznych
Instrukcję wykonania zadania

Przykładowy sposób pracy:
Można wyświetlić przepisy na rzutniku lub skserować karty pracy i rozdać uczniom.
Jeśli zdecydują się Państwo na robienie gofrów podczas lekcji, warto wcześniej podać uczniom listę składników (bez ilości) i wspólnie uzgodnić kto co przynosi aby zaangażować uczniów w cały proces. Z jednej porcji wychodzi około 6- 8 gofrów w zależności od gofrownicy.

Jeśli nie będą Państwo mieli możliwości pieczenia gofrów na lekcji, warto poprosić uczniów o dobranie się po 3-4 osoby i wspólne zaplanowanie oraz wykonanie gofrów w domu, a także zrobienie foto lub wideo relacji z całego procesu na jedną z kolejnych lekcji.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja

przestrzenpozytywnejedukacji

Cześć! Nazywam się Ola Jakubczak, jestem matematyczką, absolwentką psychologii pozytywnej i twórczynią Przestrzeni Pozytywnej Edukacji. Razem z Dorotą Walter (również matematyczką) sprawiamy, że nauka matematyki jest łatwiejsza, a także dbamy o wyposażenie ucznia w kompetencje przyszłości, umiejętności przydatne w dalszej edukacji, pracy i życiu codziennym.

Naszą misją jest odczarowanie matematyki i edukacji. Tworzymy przestrzeń pozwalającą uczniom poczuć się pewnie i rozwinąć skrzydła. Dbamy o to, aby lekcje były ciekawe, angażujące, tworzymy własne materiały edukacyjne, gry oraz zabawy matematyczne. Nieustannie się rozwijamy, szukamy nowych form i metod nauczania, żeby każda lekcja była niezwykłą, pełną pozytywnych emocji, przygodą. Ucząc matematyki, uczymy kompetencji potrzebnych uczniom w kolejnych etapach nauki, pracy i życiu. Poza treściami matematycznymi i przygotowaniem do egzaminu, uczymy planowania nauki, tworzenia notatek, metod efektywnego uczenia się, sposobów na motywację, radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym i wielu innych potrzebnych umiejętności.

Wspieramy również rodziców i nauczycieli, ich rozwój, dbanie o siebie, swoje granice aby mogli czuć się spełnieni i szczęśliwi oraz mieli siłę, wiedzę i umiejętności potrzebne do wsparcia ucznia w procesie edukacji. Szerzymy edukację pozytywną, czyli opartą na zasobach, w atmosferze empatii, szacunku i akceptacji, bo wiemy, że to najlepsza droga, a zmieniając swoje “podwórko”, przyczyniamy się do czegoś większego i tym samym mamy wpływ na obraz edukacji w Polsce.

To od nas zależy jak będzie wyglądało jutro 🙂

Recenzje

  • Nie tylko gofry

    Super pomysł i świetny materiał do modyfikacji. Polecam!

    Dla 10 z 19 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • świetny przepis

    Bardzo fajny pomysł na słodką matematykę:)

    Dla 13 z 26 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Komentarzy

    1. sp2 says:

      Smażenie nie było możliwe: ja sama i 30 uczniów, brak gniazdek w sali…
      Za to rozwiązywanie i śmiech dziewcząt przy wyniku kolegi- 10 szklanek mąki- fantastyczne.
      W drugim etapie poprosiłam, by uczniowie sami stworzyli wyrażenia do ulubionych przepisów. Efekty wiszą na korytarzu i przyciągają swoją formą oraz zagadkowością:)

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *