Matematyczny przepis na gofry – działania na liczbach wymiernych

Matematyczny przepis na gofry – działania na liczbach wymiernych

To, co warto wiedzieć przed wykorzystaniem pobranego przez Ciebie materiału edukacyjnego :

Dla kogo:
Uczniów szkół podstawowych (klasa 5 – 8)

Przeznaczenie:
Na lekcję, aby utrwalić wykonywanie działań na liczbach wymiernych
Na zastępstwa.
Na zajęcia wyrównawcze.

Zestaw zawiera:
Matematyczny przepis na gofry o dwóch wersjach trudności (dla klas 5-6 oraz 7-8) w dwóch wersjach kolorystycznych
Instrukcję wykonania zadania

Przykładowy sposób pracy:
Można wyświetlić przepisy na rzutniku lub skserować karty pracy i rozdać uczniom.
Jeśli zdecydują się Państwo na robienie gofrów podczas lekcji, warto wcześniej podać uczniom listę składników (bez ilości) i wspólnie uzgodnić kto co przynosi aby zaangażować uczniów w cały proces. Z jednej porcji wychodzi około 6- 8 gofrów w zależności od gofrownicy.

Jeśli nie będą Państwo mieli możliwości pieczenia gofrów na lekcji, warto poprosić uczniów o dobranie się po 3-4 osoby i wspólne zaplanowanie oraz wykonanie gofrów w domu, a także zrobienie foto lub wideo relacji z całego procesu na jedną z kolejnych lekcji.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

przestrzenpozytywnejedukacji

Cześć! Nazywam się Ola Jakubczak, jestem matematyczką, absolwentką psychologii pozytywnej i twórczynią Przestrzeni Pozytywnej Edukacji. Razem z Dorotą Walter (również matematyczką) sprawiamy, że nauka matematyki jest łatwiejsza, a także dbamy o wyposażenie ucznia w kompetencje przyszłości, umiejętności przydatne w dalszej edukacji, pracy i życiu codziennym.

Naszą misją jest odczarowanie matematyki i edukacji. Tworzymy przestrzeń pozwalającą uczniom poczuć się pewnie i rozwinąć skrzydła. Dbamy o to, aby lekcje były ciekawe, angażujące, tworzymy własne materiały edukacyjne, gry oraz zabawy matematyczne. Nieustannie się rozwijamy, szukamy nowych form i metod nauczania, żeby każda lekcja była niezwykłą, pełną pozytywnych emocji, przygodą. Ucząc matematyki, uczymy kompetencji potrzebnych uczniom w kolejnych etapach nauki, pracy i życiu. Poza treściami matematycznymi i przygotowaniem do egzaminu, uczymy planowania nauki, tworzenia notatek, metod efektywnego uczenia się, sposobów na motywację, radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym i wielu innych potrzebnych umiejętności.

Wspieramy również rodziców i nauczycieli, ich rozwój, dbanie o siebie, swoje granice aby mogli czuć się spełnieni i szczęśliwi oraz mieli siłę, wiedzę i umiejętności potrzebne do wsparcia ucznia w procesie edukacji. Szerzymy edukację pozytywną, czyli opartą na zasobach, w atmosferze empatii, szacunku i akceptacji, bo wiemy, że to najlepsza droga, a zmieniając swoje “podwórko”, przyczyniamy się do czegoś większego i tym samym mamy wpływ na obraz edukacji w Polsce.

To od nas zależy jak będzie wyglądało jutro ?

Recenzje

  • Nie tylko gofry

    Super pomysł i świetny materiał do modyfikacji. Polecam!

    Dla 50 z 101 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • świetny przepis

    Bardzo fajny pomysł na słodką matematykę:)

    Dziękujemy za Twoją opinię.

    Dla 58 z 117 osób ta recenzja była pomocna.

  • Napisz recenzję

    Komentarzy

    1. sp2 says:

      Smażenie nie było możliwe: ja sama i 30 uczniów, brak gniazdek w sali…
      Za to rozwiązywanie i śmiech dziewcząt przy wyniku kolegi- 10 szklanek mąki- fantastyczne.
      W drugim etapie poprosiłam, by uczniowie sami stworzyli wyrażenia do ulubionych przepisów. Efekty wiszą na korytarzu i przyciągają swoją formą oraz zagadkowością:)

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *