Szkoła Podstawowa – Walentynkowy UKRYTY OBRAZEK

Aktywność przygotowana w Arkuszach Google zawierająca tematy:
– Tabliczka mnożenia
– Mnożenie liczb z zerami na końcu
– Mnożenie ułamków dziesiętnych
– Kolejność wykonywania działań (bez pierwiastków).

Podając rozwiązania kolejnych działań, odsłaniamy ukryty obrazek widoczny na podglądzie.

Zobacz na filmie, jak to działa!

Aby skorzystać z pomocy, należy pobrać kopię pliku na swój Google Drive (konieczne jest posiadanie konta Google). Po otwarciu arkusza, przechodzimy do zakładki Widok, a następnie wybieramy opcję Pełny Ekran.

Uwaga! Pomoc nie sprawdzi się w udostępnianiu jej uczniom, ponieważ na arkuszu może pracować w jednym momencie tylko jedna osoba.

Po skopiowaniu pomocy możesz dodatkowo ją zabezpieczyć (ale nie jest to konieczne, aby skorzystać z aktywności). Po zabezpieczeniu komórek arkusza, kopiujemy link do innej karty i udostępniamy własnemu dziecku lub wyświetlamy na tablicy interaktywnej. Jak to zrobić, dowiesz się w tym filmie:

Przechodzimy do zakładki Narzędzia i wybieramy opcję Chroń arkusz. Następnie odhaczamy warunek „Z wyjątkiem niektórych komórek” i zaznaczamy interesujące nas komórki wciskając klawisz CTRL. Po zabezpieczeniu arkusza, kopiujemy link, otwieramy okno incognito i wyświetlamy pomoc naszemu dziecku lub uczniom. Zabezpieczenie arkusza jest opcjonalne, jednak może uchronić arkusz przed nieuwagą dzieci. Wygenerowane w ten sposób linki, możesz przechowywać na przykład na Wakelecie.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Matematyka
Dokumenty
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja

Matematyczne obrazki

Notatki wizualne tworzę już od ponad trzech lat. Upłynęło sporo czasu, zanim zrozumiałam, w sposób właściwy, ideę myślenia wizualnego i odnalazłam własną ścieżkę. Teraz, oprócz tworzenia notatek matematycznych i na własny użytek, notuję również webinary. Taka notatka to dla prowadzącego i uczestników fantastyczne podsumowanie słów i idei, które wybrzmiały podczas danego wystąpienia.

Z wykształcenia jestem matematykiem. Ze zdobytego przeze mnie 7-letniego doświadczenia w pracy z uczniami (od czwartej klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły średniej) wnioskuję, że narzędzie, jakim jest myślenie wizualne może niezwykle wspomóc nauczyciela podczas tłumaczenia, czasem trudnych do zrozumienia przez uczniów, matematycznych pojęć. Z tego powodu, założyłam Matematyczne Obrazki (na Facebooku i Instagramie), której głównym celem jest przemycanie matematycznej wiedzy w małych dawkach - prostych obrazkach.

Podczas 7 lat pracy zrozumiałam również, że nie liczy się wyłącznie dobre wytłumaczenie pojęcia, lecz konieczna jest systematyczna praktyka, dlatego tworzę pomoce dydaktyczne, takie jak: rysowane karty pracy oraz pixel-arty.

W swoim życiu podążam za słowami Robina Sharma:

"W życiu nie ma błędów, są tylko lekcje. Nie istnieje coś takiego jak złe doświadczenie, jest tylko okazja, żeby się rozwijać, uczyć i czynić postępy na drodze samodoskonalenia. W walce rodzi się siła. Nawet ból może być znakomitym nauczycielem.".

Ma ono odniesienie do wielu aspektów życia: od pierwszych prób tworzenia notatek, przez próby podchodzenia do rozwiązywania zadań, aż do tego, co nas w życiu spotyka - konsekwencji różnych naszych decyzji. Dana sytuacja zawsze nas czegoś uczy, tylko musimy być uważni."

Musisz się zalogować i musiałes pobrać ten plik, aby wysłać recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *