Warsztat Leonarda da Vinci – Gra planszowa

Materiał cyfrowy

„Warsztat Leonarda da Vinci” to gra o pomocnikach słynnego, renesansowego wynalazcy. Gracze mogą prowadzić badania a jeśli zbiorą z nich wystarczającą ilość wniosków to mogą spróbować opracować jeden z wynalazków. Kto opracuje najwięcej wynalazków wygrywa (liczba przeprowadzonych badań nie jest zaliczana do wygranej).

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-4)

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • przeliczania w zakresie 12
  • historii
  • techniki
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 2 zwykłe
  • Żetony/Karty: 27 Kart badań (dołączone do gry, ale można też użyć guzików lub monet 1 gr), 18 Kart wynalazków (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Dzień staroci (2 marca)
  • Europejski Dzień Wynalazcy (9 listopada)

Zasady gry:

Zostałeś uczniem Leonarda Da Vinci. Twoim zadaniem jest prowadzenie badań i konstruowanie wynalazków pod okiem mistrza. W tym celu musisz poruszać się po warsztacie (zewnętrzne pola na planszy). Na początku gry tasujemy karty wynalazków i odkładamy je obrazkami do góry na portrecie Leonarda. Każdy z graczy zaczyna z jednego z pól „wybierz sam” i w swojej kolejce porusza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara o tyle pól ile pokaże jedna kostka. Po wejściu na pole „badania” gracz rzuca dodatkowo jedną kostką i bierze tyle kart badań, ile wypadnie oczek. Po wejściu na pole „konstruowanie” gracz bierze pierwszą z kartę ze stosu wynalazków. Jest na niej napisane ile trzeba mieć punktów aby budowa wynalazku powiodła się (zsumować napisane na niej liczby). Swoją ilość punktów gracz określa przeznaczając dowolną ilość kart badań (z posiadanych) i dodając do tego wynik rzutu dwom kostkami. Jeśli wynik jest większy niż to, co jest napisane na karcie to gracz zabiera kartę wynalazku, jeśli nie to odkłada ją na spód stosu. Niezależnie od wyniku tracone są użyte karty badań. W przypadku zakończenia ruchu na polu „sam wybierz” gracz sam wybiera czy będą to badania czy konstruowanie. Koniec gry następuje, gdy wszystkie karty wynalazków zostaną rozdane. Można też umówić się na zakończenie gry po upływie określonego czasu np. po 15 minutach. Wygrywa ten gracz, który na końcu gry będzie miał więcej kart wynalazków.

Dodatkowe wskazówki:

Kolor napisów na kartach wynalazków nie ma wpływu na grę. Zamiast kart badań można użyć dowolnych żetonów.

Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1
Przedmiot
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja

basiowegry

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Na co dzień pracuję w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Poza tym udostępniam za darmo materiały w ramach projektu edukacyjnego Basiowe Gry Planszowe. Ponadto jestem redaktorem naczelnym dwumiesięcznika CZAS DZIECIŃSTWA na łamach, którego prezentowane są praktyczne porady dla rodziców, wychowawców i terapeutów dzieci w wieku przedszkolnym.

Musisz się zalogować i musiałes pobrać ten plik, aby wysłać recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.