Wytyczne dla ucznia – badanie w terenie (kl.8, ekologia)

Wytyczne dla ucznia – badanie w terenie (kl.8, ekologia)

Zadanie można zlecić uczniom do wykonywania na kilku lekcjach biologii (lub ewentualnie w domu). Projekt obejmuje 3 punkty z podstawy programowej. Uczeń:
-(…) dokonuje obserwacji liczebności, rozmieszczenia i zagęszczenia wybranego gatunku rośliny zielnej w terenie;
-analizuje oddziaływania antagonistyczne: konkurencję wewnątrzgatunkową i międzygatunkową, pasożytnictwo, drapieżnictwo i roślinożerność;
-analizuje oddziaływania nieantagonistyczne: mutualizm obligatoryjny (symbioza), mutualizm fakultatywny (protokooperacja) i komensalizm.
Dodatkowo projekt uwzględnia rozwój ważnych umiejętności takich jak planowanie działania, zarządzanie czasem, świadomość bogactwa otaczającego świata czy uczciwe odwoływanie się do źródeł informacji.
Ocena za takie zadanie jest o wiele bardziej cenna niż za typowy sprawdzian, ponieważ sprawdza umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 8
Przedmiot Biologia
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , ,
Instrukcja

Olivia Dycewicz

Olivia Dycewicz
Nauczycielka biologii w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej ATUT Fundacji Edukacji Międzynarodowej we Wrocławiu. Pracuje w programie International Baccalaureate Middle Years Programme. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Doradca metodyczny we Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Pasjonatka różnorodnych metod nauczania biologii, autorka zgamifikowanych cykli lekcji: Tropy Zbrodni oraz Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne. Tworzy i publikuje własne pomoce dydaktyczne, modele, gry, scenariusze teatralne i projekty, mające ułatwić naukę biologii. Uczestniczka i prelegentka wielu konferencji naukowych dotyczących dydaktyki i nauczania.
Zapraszam na: https://www.facebook.com/Olivia.Dycewicz

Musisz się zalogować i musiałes pobrać ten plik, aby wysłać recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.