Pomysł na lekcję – stacje zadaniowe: Kinematyka.

Materiał cyfrowy

Stacje zadaniowe to lubiana przez uczniów metoda aktywująca i pozwalająca na aktywność ruchowa uczniów podczas lekcji. Materiał ten wykorzystuję podczas lekcji powtórzeniowej o ruchu w ramach pracy zespołowej. Metoda pracy i materiał nadają się także jako pomysł na lekcję otwartą. Pracę uczniów podczas takiej lekcji oceniam, o czym informuję ich na początku lekcji.  

Stacje po wydrukowaniu należy zawiesić w różnych miejscach w klasie. Uczniów dzielimy na grupy (proponuję grupy 2-3 osobowe, aby wszyscy efektywnie pracowali). Najlepiej, aby każdy zespół rozpoczął rozwiązywanie zadań od innej stacji. Poprawne odpowiedzi przeprowadzą uczniów przez wszystkie stacje. Jeżeli grupa wróci do stacji, na której już była, to znaczy, że błędnie rozwiązała któreś zadanie. Można wtedy uczniom wskazać stację, na której popełnili błąd lub mogą poszukać go sami.

Stacje można wydrukować na kolorowym papierze lub w kolorze i zalaminować, wtedy nie trzeba na każdą lekcję drukować nowych. Kolejność stacji uczniowie zapisują na załączonej karcie.

Zestaw zawiera 9 zadań z odpowiedziami do wyboru (stacji), kartę kolejności odwiedzania poszczególnych stacji, poprawne rozwiązania oraz instrukcję. Razem 14 stron formatu A4.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Fizyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Fizycznie&matematycznie

Nazywam się Marta i uczę matematyki oraz fizyki w szkole podstawowej. Praca z uczniami jest dla mnie źródłem codziennych wyzwań, ale też ogromnej satysfakcji. Każdą lekcję traktuję jako okazję do poszukiwania ciekawych sposobów zainteresowania tematem i rozwijania umiejętności moich podopiecznych. Staram się łączyć przyjazną atmosferę z jasno określonymi zasadami. Ponieważ w sieci łatwo znaleźć gotowe rozwiązania zadań, zdecydowałam się tworzyć własne materiały edukacyjne – dostosowane do potrzeb uczniów i wspierające ich samodzielne myślenie.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *