Sylabus szkolenia:
**Cel ogólny**
Uczestnicy tego kursu będą mieli możliwość zgłębienia metody tworzenia scenariusza lekcji oraz poprowadzenia zajęć z wykorzystaniem logicznej gałązki do rozwijania umiejętności charakterystyki bohatera na przykładzie Zenka Wójcika z utworu „Ten obcy”.
Cele szczegółowe:
Uczestnik:
* nauczy się tworzyć scenariusz lekcji;
* dowie się, jak poprowadzić lekcję z wykorzystaniem logicznej gałązki;
* pozna ciekawe sposoby pracy na lekcje rozwijające umiejętność charakteryzowania bohatera;
* pozna logiczną gałązkę jako narzędzie wykorzystywane przy charakterystyce bohatera;
* zobaczy, jak przebiegała lekcja z wykorzystaniem logicznej gałązki.
**Program szkolenia:**
**Przedstawienie budowy scenariusza** Omówienie kluczowych elementów scenariusza lekcji. Wskazanie istotnych punktów, które należy uwzględnić podczas tworzenia scenariusza.
**Omówienie poszczególnych faz lekcji z przykładami:
*Analiza poszczególnych etapów lekcji.
*Przedstawienie przykładowych działań i metod pracy.
**Obserwacja działań uczniów**
*Omówienie działań podejmowanych przez uczniów podczas lekcji.
*Wskazówki dotyczące realizacji poszczególnych elementów lekcji oraz sposobów ich uwzględnienia w dalszym przebiegu zajęć.
**Omówienie metod pracy zastosowanych w scenariuszu**
*Szczegółowa analiza wykorzystanych metod pracy podczas lekcji.
*Omówienie skuteczności poszczególnych podejść i możliwości ich modyfikacji.
**Wskazówki do lekcji**
*Praktyczne wskazówki dotyczące adaptacji i personalizacji scenariusza lekcji do potrzeb konkretnej grupy uczniów. Sugestie dotyczące możliwych ulepszeń i dostosowań.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
Uczestnicy kursu:
**Otrzymają gotowy pomysł na lekcję z „Tego obcego”: Będą mieli okazję zgłębić proces realizacji tworzenia.
** Zobaczą, jak wyglądała zaprezentowana lekcja.
** Praktyczne przykłady pomogą zrozumieć, jak zrealizować zaplanowane cele edukacyjne.
**Nauczą się stosowania narzędzia myślenia krytycznego – logicznej gałązki. Wiedza ta może być użyteczna nie tylko przy charakterystyce bohatera, ale także w wielu innych obszarach nauczania.
**Udział w szkoleniu nie tylko pozwoli na rozwinięcie umiejętności nauczycielskich, ale także umożliwi efektywne i inspirujące prowadzenie lekcji literatury.
***
**** Zapraszam również po scenariusz prezentowanej lekcji , jest dostępny tu: https://zlotynauczyciel.pl/downloads/scenariusz-lekcji-z-logiczna-galazka-ten-obcy/
*** Proponuję też udział w szkoleniu: Jak tworzyć logiczną gałązkę? – omówienie na podstawie charakterystyki Zenka Wójcika : https://zlotynauczyciel.pl/downloads/kurs-online-jak-tworzyc-logiczna-galazke-omowienie-na-podstawie-charakterystyki-zenka-wojcika/
Pozdrawiam i zapraszam po więcej tu: https://zlotynauczyciel.pl/vendor/dorota-podorska/
Za_Inspiruj_Się
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | .wmv (Windows Media Video) |
Pliki audio | |
Download Tag | ćwiczenia, film, formy wypowiedzi, gałązka logiczna, jezykpolski, lektury, metody aktywne, myślenie krytyczne, rutyny myślenia krytycznego, scenariusz, youtube |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 1 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź