Pomysł na wprowadzenie do lekcji na temat pola prostokąta.
Uczniowie mają za zadanie stworzyć robota według jego opisu. Niektóre prostokąty mają podaną powierzchnię (w kratkach), inne – wymiary.
Wariant 1 – wszystkie prostokąty mają podane wymiary.
Wariant 2 – wszystkie prostokąty mają podane powierzchnie.
Wariant 3 – prostokąty mają podaną powierzchnię lub wymiary.
Po wyznaczeniu poszczególnych części ciała (prostokątów) uczniowie obliczają sumę ich powierzchni. Zadanie służy możliwości wyciągnięcia przez uczniów samodzielnych wniosków, dotyczących sposobu obliczania pola prostokąta.
Od tego zadania można płynnie przejść do rozmowy o jednostkach – możemy umówić się na jakąkolwiek jednostkę powierzchni- w tym przypadku jedna kratka w zeszycie. Zwykle umawiamy się na kwadraty o różnych długościach boków i nimi „wypełniamy” figurę, której powierzchnie mierzymy.
Kreatywnym dodatkiem do zadania może być nadanie ciekawego imienia dla robota lub ozdobienie Go według inwencji uczniów.
Materiał zawiera 6 różnych opisów robotów w każdym wariancie (w sumie 18) oraz przykładowego robota.
Plik do pobrania w formacie PDF.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Figury geometryczne, geometria, jednostki, Jednostki długości, projekt, projekty matematyczne, wycinanka, zabawa, zadania, zadanie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 6 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź