Test obejmujący 30 pytań typu a, b, c, d dla szkół ponadpodstawowych z zakresu ekologii (czynniki biotyczne i abiotyczne oddziałujące na organizmy; nisza ekologiczna organizmu; tolerancja ekologiczna; znaczenie organizmów o wąskim zakresie tolerancji ekologicznej w bioindykacji; populacja i jej cechy (liczebność, zagęszczenie, struktura przestrzenna, wiekowa i płciowa); modele wzrostu liczebności populacji; zależności nieantagonistyczne (mutualizm obligatoryjny i fakultatywny, komensalizm) w ekosystemie; konkurencja wewnątrz i międzygatunkowa; oddziaływania antagonistyczne między osobnikami; adaptacje drapieżników, pasożytów i roślinożerców do zdobywania pokarmu; obronne adaptacje ofiar drapieżników, żywicieli pasożytów oraz zjadanych roślin; zależności pokarmowe w ekosystemie; przepływ energii i obieg materii w ekosystemie; obieg węgla i azotu w przyrodzie) wraz z zaznaczonymi odpowiedziami.
Nadaje się jako baza pytań dla nauczyciela oraz jako materiał do samodzielnego powtórzenia dla ucznia.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
Klasa/wiek | Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
Przedmiot | Biologia |
Dokumenty | .doc |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | bakterie i wirusy, biologia jako nauka, biotechnologia, chemia wokół nas, ekologia, ekologia i ochrona środowiska, ekspresja informacji genetycznej, elementy ochrony środowiska, ewolucja, gady, grzyby, karta pracy, leśnictwo i rybactwo, matura, mięczaki, organizm człowieka, płazy, rolnictwo, leśnictwo i rybactwo, rośliny, różnorodność biologiczna, różnorodność zwierząt, ryby, składniki nieorganiczne, składniki organiczne, sprawdzian, stawonogi, substancje chemiczne o znaczeniu biologicznym, test, zastosowania wybranych związków nieorganicznych |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 5 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź