Innowacja na matematyce, grywalizacja, Działania pisemne, klasa 4

Materiał cyfrowy

Materiał przeznaczony jest dla odważnych nauczycieli, którzy nie boją się postawić oceny 6 „za nic”. Jest przeznaczony do pracy z grupą, w której mamy trochę trudniejszych do zdyscyplinowania uczniów. 

Wykorzystana jest tutaj metoda grywalizacji – przeniesienie elementów ze świata gier komputerowych do pracy na lekcji. 

OPIS: Na pierwszej lekcji rozpoczynającej dział uczeń otrzymuje historyjkę, w której coś się wydarza i jest poproszony o pomoc w przejściu kolejnych misji, aby finalnie móc zapobiec katastrofie lub zdobyć skarb. Uczeń otrzymuje również planszę do gry oraz jej zasady. Plansza przedstawia kolejne misje, tzw. levele – umiejętności matematyczne, jakie trzeba pokonać. Za każdą umiejętność zdobywa punkty. Punkty przydziela nauczyciel. Dodatkowo na planszy są narysowane 3 serduszka – odpowiedniki 3 żyć w grze komputerowej. Życie można stracić przeszkadzając na lekcji, oszukując, itp. Za zachowane życia również są przydzielane punkty. Na koniec przewidziane są nagrody. Nagrodą główną zawsze jest zwolnienie z pisania sprawdzianu i natychmiastowe wpisanie 6. Uczeń zwolniony z pisania sprawdzianu w tym czasie dostaje do rozwiązania zadania przygotowujące do konkursów matematycznych. Realizacja poszczególnych tematów w dziale odbywać się będzie w dowolny sposób: lekcja ćwiczeniowa, lekcja z użyciem metod aktywizujących itp. Postępy uczniowskie będą również sprawdzane różnie: kartkówki na ocenę, krótkie kartkówki bez oceny, odpowiedzi. Dodatkowo nauczyciel na planszy będzie zaznaczał, co już uczeń osiągnął i ile punktów w danej misji zdobył. Plansza ma charakter kolorowanki i uczeń „zdobyte levele” może pokolorować.

Materiał zawiera:

  • opis
  • historyjkę dla ucznia
  • planszę dla ucznia
  • bony z nagrodami (zwolnienie ze sprawdzianu, koło ratunkowe, 2 dodatkowe punkty)
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 6
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

ucz_jak_brzoza

Dzień dobry!

Jestem nauczycielem matematyki z ponad 20 letnim stażem. Od lat tworzę materiały dla moich uczniów, aby uatrakcyjnić im lekcje i zaciekawić matematyką. Kilka z nich pojawiło się bardzo dawno temu na łamach czasopisma "Matematyka w Szkole". Później przyszedł czas realizacji projektów pochłaniających dużo czasu. Największy z nich to budowa razem z uczniami szkoły podstawowej makiety naszej miejscowości. Teraz nadszedł taki moment w moim życiu, że chcę z Państwem dzielić się matematycznym dobrem i pomóc uatrakcyjnić Wasze lekcje. 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *