„Fundamenty matematyczne. Karty pracy dla szkoły ponadpodstawowej” to odpowiedź na potrzeby nauczycieli, którzy poszukują wsparcia przy wprowadzaniu nowych, elementarnych zagadnień i umiejętności na lekcjach. Możliwe jest też wykorzystanie ich podczas edukacji domowej oraz w ramach pracy samodzielnej (np. celem uzupełnienia umiejętności ucznia po dłuższej nieobecności w szkole).
Treści poukładane są według punktów podstawy programowej, a zamieszczone zadania odnoszą się do tytułowych „fundamentów”, których opanowanie jest niezbędne do realizacji wymagań edukacyjnych.
System pracy z kartami opiera się o dwie metody: modelowanie i ćwiczenia mieszane.
Każda karta pracy 1-31 zawiera trzy przykłady – pierwszy jest rozwiązany krok po kroku, drugi to zadanie do uzupełnienia, a trzeci do pracy samodzielnej. Taki system motywuje do rozwoju, a graficzny układ kolumnowy ułatwia uporządkowanie treści. Wszystkie te karty są w dwóch wersjach – kolorowa do uzupełnienia, czarno – biała do uzupełnienia i czarno – biała z rozwiązaniem.
Karty 32-36 to mix zadań. Na przykład karta zawierająca polecenie „rozwiąż równanie” to trzy różne równania – uczeń powinien sięgnąć pamięcią do rodzajów równań, z którymi zetknął się wcześniej i zdecydować, która metoda okaże się odpowiednia i skuteczna w tym konkretnym przykładzie.
Takie ćwiczenia (dodatkowo rozłożone w czasie) pozwalają wyrobić zdolność do rozróżniania konkretnych typów problemów (zadań) i wyboru właściwego narzędzia (metody) ich rozwiązania, a zbiór poznanych narzędzi stale się powiększa.
Karty pracy można kserować uczniom do pracy samodzielnej lub grupowej, a także udostępnić na tablicy multimedialnej/ ekranie (w przypadku niektórych uczniów, analiza i przepisanie przykładów z tablicy okazuje się skuteczniejsze niż wypełnienie skserowanych kart). Używając tableta graficznego, nauczyciel ma możliwość uzupełniania kart na ekranie o własne komentarze i rysunki.
Spis treści – cz. 1:
I. Liczby rzeczywiste
II. Wyrażenia algebraiczne
III. Równania i nierówności
IV. Układy równań
V. Funkcje
VI. Ciągi
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
| Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
| Przedmiot | Matematyka |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | ćwiczenia, ebook, edukacja zdalna, funkcja kwadratowa, funkcja liniowa, funkcja logarytmiczna, funkcja potęgowa, funkcja wykładnicza, funkcja wymierna, funkcje, karta pracy, liczb, liczby, liczby całkowite, logarytmy, matematyka podstawa, matura, myślenie krytyczne, nierówności i układy równań, notatka, notatka graficzna, potęgi, potęgi i pierwiastki, Równania, Rozpoczęcie roku, rutyny myślenia krytycznego, sketchnotka, szkoła branżowa, wielomiany, Wyrażenia algebraiczne, wyrażenia wymierne, zadania, zestaw |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 101 lub więcej |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | ponad 120 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Słuch fonemowy, kody QR
ZAKODOWANE POLA WIELOKĄTÓW – odkoduj obrazek i oblicz pole. [pola, wielokąty]
Together 5 Unit 7 test i kartkówki do działu
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź