📚 Lekturownik do „Małego Księcia” – Twój klucz do sukcesu na egzaminie ósmoklasisty! 🌟

Materiał cyfrowy

Szukasz narzędzia, które ułatwi Ci pracę z lekturą Mały Książę (MK)? Oto 28-stronicowy lekturownik, który pozwoli uczniom skutecznie przygotować się do egzaminu! 🎓

Każdy slajd skupia się na innym rozdziale, zawierając różne zadania, m.in.:

  • Pytania do rozdziału – ułatwią uczniom zrozumienie tekstu.
  • Wyjaśnienia treści – pomagają zrozumieć kluczowe wątki.
  • Pytania do dyskusji filozoficznych – prowokują głębsze myślenie i otwierają drzwi do refleksji.
  • Wybrane cytaty – praca ze zrozumieniem tekstu z lektury.

🌟 Jak pracować z lekturownikiem? Wystarczy wyświetlić slajd, a uczniowie poszukują odpowiedzi w odpowiednich rozdziałach! To świetny sposób na aktywizowanie ich podczas lekcji
i zachęcanie do głębszego zrozumienia tekstu. Świetnie sprawdzi się jako podsumowanie lektury lub do samodzielnej pracy uczniów w domu, gdy mają za zadanie czytać lekturę – to ułatwi im pracę.

📂 Produkt w formacie PDF – łatwy do wydruku, prezentacji, czy pracy online. Zawiera aż 28 stron!

📌 Dla nauczycieli i uczniów: Doskonałe narzędzie do pracy na lekcjach lub w domu, które rozwija umiejętności analizy lektury, a także przygotowuje do egzaminu ósmoklasisty!

Ważne! Na niektórych slajdach używam skrótu „MK” zamiast pełnej nazwy Mały Książę.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica Codzienna praca z rozdziałami – dziecko może poświęcić 15-20 minut dziennie na analizę jednego slajdu, odpowiadając na pytania i szukając odpowiedzi w tekście lektury Mały Książę (MK). Dyskusje filozoficzne – po przeczytaniu rozdziału, zachęć dziecko do przemyślenia pytań filozoficznych zawartych w lekturowniku. Możecie wspólnie podyskutować o głębszych znaczeniach, co rozwija krytyczne myślenie i umiejętność argumentacji.
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Kiedy pracuję z uczniami, którzy mają już przeczytaną lekturę, korzystając z tej prezentacji, zazwyczaj zajmuje nam to dwie lekcje. W tym czasie omawiamy pytania do każdego rozdziału, prowadzimy dyskusje i szukamy odpowiedzi w treści, co pozwala w pełni zrozumieć najważniejsze wątki oraz filozoficzne przesłania książki.

Kinga Frank

Jestem magistrą filologii polskiej. Pracuję jako polonistka w Szkole Podstawowej oraz prowadzę własną firmę edukacyjną. Wierzę, że to nauczyciel/nauczycielka wie najlepiej, jak chce uczyć i jak ma uczyć. Wolność w nauczaniu to wolność w kreowaniu siebie, a także materiałów, które mogą posłużyć innym. Kierując się tą zasadą, zapraszam Państwa do mojego świata :).

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *