Oplus_0 Oplus_0 Oplus_0 Oplus_0 Oplus_0
Plik PDF zawiera 45 kart przedstawiających emocje:
oraz 45 kart z opisem tych emocji.
Karty należy wydrukować, wyciąć i skleić dwustronnie (ilustracja z wyjaśnieniem). Zalecam też laminację w celu zabezpieczenia kart.
INSTRUKCJA
1. Przykładowe pytania do dzieci: co czuje gdy:
– rodzic późno odbiera mnie ze szkoły?
– jadę na rowerze po nierównej powierzchni?
– nie dostaje nagrody w konkursie?
– dostaje gorszą ocenę niż się spodziewałem/am?
– sprzątam swój pokój?
– wstaje rano z łóżka?
– spędzam godziny korzystając z telefonu lub oglądając tv?
– przebywam w ciszy?
– obserwuje naturę (kwiaty, morze, las)?
– niespodziewanie spotykam znajomego?
– dostaje prezent, o którym marzyłem/am?
– mam dużo sprawdzianów w jednym tygodniu?
– długo jestem wśród ludzi?
– czekam w długiej kolejce?
– rodzice się kłócą?
– obserwuje czyjąś kłótnię lub bójkę?
– widzę, że ktoś płacze?
– spędzam czas z rodziną?
– spędzam czas w samotności?
– kładę się spać?
– idę sam do sklepu?
– słucham bardzo ciekawej lekcji?
– ktoś opowiada mi interesującą historie?
– mama opowiada mi o moim wczesnym dzieciństwie?
– oglądam zdjęcia z przeszłości?
– planuje wakacje?
– ktoś oskarża mnie o coś, czego nie zrobiłam?
– skrzywdzę kogoś lub obraże słownie?
– idę do szkoły?
– nauczyciel krytykuje mnie przed klasą?
– wygrywam zawody?
– mama na mnie krzyczy?
– pokłócę się z przyjacielem/przyjaciółką?
– dostanę niską ocenę?
– jestem sama w ciemnym pokoju?
– mam odrobić trudną prace domową?
– zdobędę najlepszą ocenę?
– jestem spóżniony/a do szkoły?
– patrze na siebie w lustrze?
– robię coś po raz pierwszy?
– kiedy rodzice porównują mnie do innych dzieci?
– tata jest chory?
– wychodzę na spacer z psem?
– bawię się z przyjaciółmi?
– rodzice się kłócą?
– koledzy wykluczają mnie z grupy?
– mama ugotuje moje ulubione danie?
– oglądam imponujące umiejętności innych ludzi w telewizji?
– dookoła jest bardzo głośno?
– dookoła jest cicho i spokojnie?
– kiedy jestem sam/a w domu?
– kiedy mój najlepszy kolega/koleżanka nie przyjdzie do szkoły?
– czytam książke?
– gram w grę na komputerze?
– bawie się na świeżym powietrzu?
– uprawiam sport?
– w telewizji mówią o wojnie?
– słyszę o jakimś wypadku?
– ktoś bliski mnie przytula?
– zgubię cenną rzecz?
– głaszcze zwierze?
– czytam ksiażkę?
Możliwość użycia:
1. Losowanie:
Wylosuj kartę z emocją i opowiedz przykład sytuacji, w których ta emocja pojawiła się u Ciebie w
rzeczywistości bądź o sytuacjach, w których ta emocja mogłaby wystąpić.
2. Trudne i pozytywne emocje
Poproś dziecko, aby wybrało karty reprezentujące emocje, które uważa za trudne oraz te, które są
dla niego pozytywne. Omówcie, dlaczego podzieliło emocje właśnie w taki sposób. Co powoduje,
że dana emocja jest trudna? Co to oznacza?
3. Odgadywanie emocji
Zasłoń oczy dziecka i połóż za jego plecami kartę z wybraną emocją. Dziecko ma zadawać pytania
(na które można odpowiadać tylko “tak” lub “nie”), aby odgadnąć, jaką emocję ma za plecami.
Następnie zamieńcie się rolami.
4. Namaluj emocję:
Poproś dziecko, aby wybrało kartę z emocją i namalowało coś, co kojarzy mu się z tą emocją.
Następnie zamieńcie się rolami.
5. Czy kiedykolwiek czułeś/aś…
Podaj dziecku kartę z emocją i zapytaj je, czy kiedykolwiek czuło tę emocję. Porozmawiajcie o
tym, co ją wywołało, jak dziecko wówczas się czuło, co się działo w jego ciele, co chciało zrobić, a
co zrobiło. Ważne jest też jego odczucie i postrzeganie tej sytuacji z perspektywy czasu – czy
zachowałoby się teraz tak samo, co by zmieniło i dlaczego? Następnie zamieńcie się rolami.
6. Dobierz emocje w pary
Poproś dziecko, aby wybrało dwie karty z emocjami, które według niego często występują razem.
Następnie należy podać przykład sytuacji, w których te emocje wystąpiły razem. Po wykonaniu
zadania, zamieniacie się rolami.
GALERIA |
|
Kategorie ogólne | Świetlica |
Klasa/wiek | 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | depresja, Diagnoza, emocje, Pedagog specjalny, TUS, zabawa, zadania, zadanie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 41 - 50 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 60 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | Czas aktywności może być określony indywidualnie i dopasowany do potrzeb grupy lub dziecka |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź