Stacje zadaniowe z ułamków dziesiętnych – laboratorium alchemika (klasa 5-7)

Stacje zadaniowe z alchemikiem to atrakcyjne narzędzie do nauczania matematyki, które integruje rozwój umiejętności miękkich, takich jak radzenie sobie z porażką. Uczniowie zyskują dzięki nim motywację, pewność siebie i zdolność do kreatywnego rozwiązywania problemów, co może prowadzić do lepszych wyników w nauce i większej satysfakcji z procesu edukacyjnego.

Dlaczego warto pracować z naszymi stacjami zadaniowymi z alchemikiem?

  • Zwiększenie zaangażowania uczniów: Fabuła z alchemikiem wprowadza elementy przygody i wyobraźni, co sprawia, że nauka matematyki staje się bardziej interaktywna i atrakcyjna.
  • Nauka przez zabawę: Zadania osadzone w ciekawym kontekście motywują uczniów do rozwiązywania problemów matematycznych, łącząc edukację z zabawą.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką: Stacje dotyczące błędów i niepowodzeń uczą uczniów, jak analizować błędy, wyciągać z nich wnioski i poprawiać swoje umiejętności.
  • Budowanie pewności siebie: Uczniowie, którzy pokonują trudności i odnoszą sukcesy mimo początkowych porażek, zyskują pewność siebie i wytrwałość.
  • Gotowe i łatwe do wdrożenia materiały: Nauczyciele oszczędzają czas, korzystając z kompletnych, gotowych do użycia stacji zadaniowych, które jednocześnie wspierają rozwój umiejętności miękkich.
  • Wspieranie kreatywnego myślenia: Historia alchemika pobudza wyobraźnię i kreatywność, co przekłada się na lepsze podejście uczniów do rozwiązywania problemów.

 

Dla kogo:

  • Uczniów szkół podstawowych (klasa 5 -7)

 

Przeznaczenie:

  • Na lekcję utrwalającą umiejętności rozwiązywania zadań z ułamków dziesiętnych (działania, zadania tekstowe)
  • Do pracy grupowej lub samodzielnej.
  • Na zastępstwa.

 

Zestaw zawiera:

  • 8 stacji matematycznych
  • 2 stacje związane z radzeniem sobie z porażkami/błędami
  • Plansza do uzupełniania kolejności stacji
  • Odpowiedzi do zadań
  • Notatka dla nauczyciela: Znaczenie radzenia sobie z porażką i popełnianiem błędów w nauce matematyki
  • Instrukcję wykonania zadania

 

Dane techniczne:

Format: PDF

Liczba stron: 12

Liczba plików: 1

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 12
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

przestrzenpozytywnejedukacji

Cześć! Nazywam się Ola Jakubczak, jestem matematyczką, absolwentką psychologii pozytywnej i twórczynią Przestrzeni Pozytywnej Edukacji. Razem z Dorotą Walter (również matematyczką) sprawiamy, że nauka matematyki jest łatwiejsza, a także dbamy o wyposażenie ucznia w kompetencje przyszłości, umiejętności przydatne w dalszej edukacji, pracy i życiu codziennym.

Naszą misją jest odczarowanie matematyki i edukacji. Tworzymy przestrzeń pozwalającą uczniom poczuć się pewnie i rozwinąć skrzydła. Dbamy o to, aby lekcje były ciekawe, angażujące, tworzymy własne materiały edukacyjne, gry oraz zabawy matematyczne. Nieustannie się rozwijamy, szukamy nowych form i metod nauczania, żeby każda lekcja była niezwykłą, pełną pozytywnych emocji, przygodą. Ucząc matematyki, uczymy kompetencji potrzebnych uczniom w kolejnych etapach nauki, pracy i życiu. Poza treściami matematycznymi i przygotowaniem do egzaminu, uczymy planowania nauki, tworzenia notatek, metod efektywnego uczenia się, sposobów na motywację, radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym i wielu innych potrzebnych umiejętności.

Wspieramy również rodziców i nauczycieli, ich rozwój, dbanie o siebie, swoje granice aby mogli czuć się spełnieni i szczęśliwi oraz mieli siłę, wiedzę i umiejętności potrzebne do wsparcia ucznia w procesie edukacji. Szerzymy edukację pozytywną, czyli opartą na zasobach, w atmosferze empatii, szacunku i akceptacji, bo wiemy, że to najlepsza droga, a zmieniając swoje “podwórko”, przyczyniamy się do czegoś większego i tym samym mamy wpływ na obraz edukacji w Polsce.

To od nas zależy jak będzie wyglądało jutro ?

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *