GALERIA | |
Kategorie ogólne | Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary |
Klasa/wiek | Klasa 5 |
Przedmiot | Wychowanie do życia w rodzinie |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Rewalidacja, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 31 - 40 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Co oferuję?
Przygotowałam szczegółowy plan zajęć rewalidacyjnych na cały rok szkolny (od września do czerwca). Każdy wpis jest stworzony w gotowej do zastosowania formie.
Jak wygląda wpis?
Tydzień po tygodniu – szczegółowe scenariusze zajęć, gotowe do wpisania do dziennika.
Temat zajęć: Starannie opracowany, z jasnym celem i powiązaniem z potrzebami ucznia.
Cele zajęć: Wyraźnie określone efekty pracy, np. rozwijanie współpracy , nauka rozpoznawania emocji czy wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa .
Metody pracy: Sprawdzone techniki, takie jak rozmowa kierowana , drama , gry zespołowe czy praca z wizualnymi wskazówkami (np. piktogramy ).
Środki dydaktyczne: Lista potrzebnych materiałów – od tablic z piktogramami , przez karty emocji , po kolorowe kartki i flamastry .
Przebieg zajęć: Każdy etap dokładnie opisany – od wprowadzenia, przez rozgrzewkę, ćwiczenie główne, aż po podsumowanie.
Przykład:
Wprowadzenie: Powitanie ucznia w przyjaznej atmosferze .
Ćwiczenie główne: Tworzenie „Mapy Zasad” – angażujące i rozwijające .
Podsumowanie: Refleksja nad zajęciami i pochwała dla ucznia .
Dodatkowe uwagi: Wskazówki, jak adaptować zajęcia do potrzeb uczniów, np. gotowe piktogramy dla tych, którzy mają trudności z werbalizacją .
Dlaczego warto?
– Kompleksowość: Plan obejmuje wszystkie kluczowe obszary rozwoju ucznia – emocjonalny, społeczny i poznawczy.
– Uniwersalność: Dostosowane do uczniów z różnymi trudnościami, w tym z ASD, ADHD i innymi.
– Oszczędność czasu: Nie musisz już tworzyć zajęć od podstaw – możesz skupić się na pracy z uczniem!
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź