
Co znajdziesz w naszym zeszycie?

29 stron wypełnionych konkretnymi przykładami i inspiracjami – wszystkie obserwacje są już gotowe i opisują rozwój od września do czerwca.

Przemyślane sekcje na każdy miesiąc – od dużej i małej motoryki, przez koncentrację uwagi, aż po komunikację i samoobsługę.

Inspiracje i gotowe rozwiązania – każda strona to praktyczne narzędzie wspierające codzienną pracę z dzieckiem.

Elastyczność – możliwość dostosowania treści do indywidualnych potrzeb ucznia.

Dla kogo jest ten zeszyt?

Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.

Dla terapeutów sensorycznych, fizjoterapeutów i logopedów.

Dla rodziców dzieci o wysokich potrzebach terapeutycznych, którzy chcą lepiej rozumieć postępy swoich pociech.

Monitoruj rozwój dziecka przez cały rok!
Od września do czerwca obserwuj i zapisuj postępy w:

12 kluczowych obszarów:

Zmiany w zakresie dużej motoryki (postawa, lokomocja, koordynacja ruchów):

Zmiany w zakresie małej motoryki (koordynacja ruchów rąk, koordynacja wzrokowo-ruchowa, manipulacja)

Podejmowanie aktywności własnej (niekierowanej):

Koncentracja uwagi podczas aktywności spontanicznej (w zabawie, podczas wykonywania zadania), w tym czasu tej koncentracji:

Współdziałanie w różnych sytuacjach, w tym czasu tego współdziałania:

Opanowywanie nowych umiejętności (tempo, trwałość, stopień trudności):

Dominujący nastrój i emocje

Gotowość do kontaktów (rodzaje i kierunek kontaktów)

Umiejętności w zakresie samoobsługi

Udział w czynnościach porządkowych

Zachowania trudne (opis zachowań trudnych i sytuacji, w których występują te zachowania, reakcje nauczyciela na zachowania trudne, zmiany w zachowaniu):

Sposoby komunikowania się

Inne istotne zachowania
Zeszyt obserwacji dziecka z wysokimi potrzebami terapeutycznymi
Dokumentacja terapeutyczna od września do czerwca
Gotowy zeszyt do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach
Zajęcia sensoryczne, fizjoterapeutyczne i logopedyczne
Monitorowanie postępów dziecka w terapii
Wysokie potrzeby terapeutyczne – ćwiczenia i obserwacje
Terapia dzieci z deficytami motorycznymi i manipulacyjnymi
Rewalidacja i rozwój komunikacji dziecka
Dokumentacja terapeutyczna – narzędzie dla nauczycieli i terapeutów
Zeszyt obserwacji do zajęć rewalidacyjno-wychowawczych
Przykłady obserwacji dla dzieci z autyzmem
Zajęcia wspierające rozwój dzieci o specjalnych potrzebach
Jak dokumentować postępy dziecka w terapii?
Kompleksowe wsparcie dla dzieci z trudnościami w rozwoju
Gotowy plan obserwacji dla terapeutów i rodziców
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź