14 plansz stworzonych na Międzynarodowy dzień Języka Ojczystego!
Każda plansza zawiera krótką naukę i ułożone do niej zadania do urwania.
Można wykorzystać wszystkie lub tylko wybrane, powiesić na tablicy/w sali/na korytarzu.
Treść oparta na książkach Jana Miodka, Pauliny Mikuły i Martyny F. Zachorskiej.
Dotyczą:
-słowa FAJNY i próby znalezienia jego synonimów;
– pisowni (kłopotliwej dla uczniów) wyrazów: NAPRAWDĘ i NA PEWNO, NA RAZIE, NARAZ I NA RAZ, NIERAZ I NIE RAZ;
– odmiany nazwisk;
– CH i H W wykrzyknieniach;
– zwrotów: Proszę pani / Proszę panią;
– kłopotliwych liczebników zbiorowych;
– prawidłowej pisowni i wymawiania dat (21 lutego a nie 21 luty);
– zapisywania nazw kolorów;
– pisowni ,,nie” z rzeczownikami odczasownikowymi;
– zapisywania zaimków pełnych i ich krótszych wersji;
– feminatywów;
– pisowni ,,nie” przymiotnikami i przysłówkami w stopniu wyższym i najwyższym;
– poprawności na matematyce – jak odmieniać jednostki wagi.
CEL – uczeń podchodzi, czyta regułkę, urywa zadanie, wykonuje i coś zostaje w jego głowie. Zadania możecie punktować, wklejać do zeszytu, nagradzać w określony przez Was sposób.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | ćwiczenia, części mowy, gra dydaktyczna, gry językowe, jezykpolski, plakat, przymiotnik, przypadki, przysłówek, zadania, zadanie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 15 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź