„AKADEMIA PANA KLEKSA” & „PODRÓŻE PANA KLEKSA” – QUIZ, LOTERIA, SPRAWDZIAN

Materiał cyfrowy

Odkąd omawiam z uczniami arcydzieła – bo za takie uważam serię o panu Kleksie – Akademię Podróże, postanowiłem omawiać wszystkie trzy części. I w co drugim roku omawiam Akademię, Podróże Triumf. Uważam również, że im więcej przy tym zabawy, tym lepiej. Stąd mój pomysł sprawdzianu na rozpoczęcie omawiania lub jako podsumowanie quiz lub loteria. 

Uczniowie z przygotowanych pytań losują po trzy-cztery pytania i odpowiadają na nie. Samodzielnie na kartce, którą również dołączam albo ustnie grupowo. Można ich wówczas podzielić na mniejsze lub wiesze grupy i zrobić turniej wiedzy o Akademii Podróżach. I wyłonić zwycięzców lub specjalistów od obu lektur. Dzieciaki mają przy tym świetną zabawę! Polecam! 

PS 

Za kilka dni zamieszczę mój pomysł na Triumf pana Kleksa. 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 5
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Jakub Polonistyczny

Jestem nauczycielem języka polskiego od kilkunastu lat. Poza dziennymi studiami na filologii polskiej ukończyłem również podyplomowo edukację przedszkolną i wczesnoszkolną, historię oraz historię sztuki.

Nauczanie języka polskiego bardzo szeroko rozumianego jako nauki kultury (malarstwa, muzyki, filmu, filozofii i kulturoznawstwa oraz wszelkich innych nauk pokrewnych humanistyce) jest mi szalenie bliskie. W swojej pracy staram się przekazywać i budzić w uczniach zainteresowanie przede wszystkim kulturą oraz dobrą w moim odczuciu literaturą. Ponadto wspieram ich zawsze w umiejętności wyrażania własnego zdania zawsze popartego odpowiednimi argumentami. 

Nie lubię oceniać, natomiast bardzo cenię sobie dawanie uczniom konstruktywnej informacji zwrotnej o ich postępach w nauce, brakach, tym, nad czym powinni popracować. Nie chcę z nich zrobić polonistów, lecz świadomych użytkowników języka z wrażliwością na człowieczeństwo ... 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *