Notatnik Uważnego Czytelnika to sposób uczniów na przygotowywanie się do omawiania lektur szkolnych. Poznałem tę metodę w czasie rocznego kursu w Szkole Edukacji przy Uniwersytecie Warszawskim. I jest to jeden z najlepszych moim zdaniem sposobów na pracę z dużym tekstem literackim. Nieco oczywiście to zmodyfikowałem, by dostosować do warunków pracy i nauki dzieci.
Na mniej więcej miesiąc przed rozpoczęciem omawiania lektury, uczniowie otrzymują ode mnie zagadnienia. Dostają także puste Notatniki, które zazwyczaj robię kartek A3 lub A4 złożonych na pół, zszytych wzdłuż zgięcia. I podczas czytania książki wykonują poza lekcjami kolejne zadania. Sami wymyślają okładkę swojej pracy. Następnie w dniu rozpoczęcia omawiania lektury przynoszą opracowane przez siebie Notatniki, które już są formą sprawdzenia, czy uczniowie przeczytali książkę. Co więcej, gdy sam układam zadania, wiem, że nie znajdą opracowań do nich w Internecie. Są zatem zobligowani do samodzielnej pracy. Forma wykona oczywiście zależy od ich twórczej inwencji – zawsze daję im dowolność. A oni sami muszą umieć z tego skorzystać na lekcji.
Polecam! Będę wrzucał z czasem zagadnienia do Notatników do innych lektur.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Chłopcy z Placu Broni, czytanie, jezykpolski, karta pracy, książeczka, lapbook, lektury, sprawdzian |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 1 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 90 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź