Escape room. Emocje i uczucia. Gra zagadkowa dla młodzieży młodszej i starszej

Materiał cyfrowy

Emocje mają ogromny wpływ na nasze codzienne życie, relacje i podejmowane decyzje. Czy młodzież potrafi je rozpoznawać, nazywać i skutecznie nimi zarządzać? Ta gra w formie escape roomu to dynamiczny sposób na zgłębienie świata emocji poprzez angażujące zagadki i wyzwania.

Podczas gry uczestnicy mierzą się z serią logicznych i kreatywnych wyzwań, które pomagają im lepiej zrozumieć emocje, ich przyczyny oraz sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach. Zadania wymagają współpracy, refleksji i analizy, dzięki czemu młodzież rozwija umiejętności komunikacyjne, społeczne i emocjonalne w praktyczny sposób.

Gra jest dostosowana do dwóch grup wiekowych – młodszej i starszej młodzieży – dzięki czemu można ją łatwo dopasować do poziomu uczestników. Świetnie sprawdzi się na lekcjach wychowawczych, zajęciach TUS, warsztatach psychologicznych, w świetlicach oraz podczas spotkań w grupach rówieśniczych. Nie wymaga specjalnego przygotowania – wystarczy pobrać, wydrukować i rozpocząć emocjonującą przygodę!

Czas rozgrywki: około 90-120 minut (w zależności od grupy i tempa pracy uczestników).
👥 Forma rozgrywki: małe grupy, pary lub indywidualnie – elastyczna formuła pozwala dostosować przebieg gry do potrzeb uczestników.

W skład zestawu wchodzi:
✔️ pełny scenariusz escape roomu,
✔️ zestaw zagadek i łamigłówek dotyczących emocji,
✔️ materiały do druku z kartami zadań i wskazówkami,
✔️ szczegółowa instrukcja dla prowadzącego.

To idealne narzędzie do rozwijania inteligencji emocjonalnej, komunikacji i umiejętności współpracy w grupie. Dzięki tej grze młodzież nie tylko lepiej zrozumie własne emocje, ale także nauczy się lepiej reagować w trudnych sytuacjach.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 41 - 50
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

katarzynapluska

Katarzyna Płuska - trener TUS, magister komunikacji społecznej (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM), absolwentka studiów podyplomowych zarządzania zasobami ludzkimi oraz integracja sensoryczna, menedżer oświaty, trener soft skills, absolwentka akredytowanych przez MEN kursów “Podstawy psychologii” oraz “Doradca zawodowy”; autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katrzynapluska.pl oraz wielu publikacji, m.in. artykułów, e-booków, scenariuszy lekcji, kart pracy i kursów umiejętności społecznych i zawodowych.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *