PLANNER PORANKA I WIECZORA

Materiał cyfrowy

Planner poranka/ wieczora został opracowany w formie do odznaczania wykonanych przez dziecko czynności. Plik zawiera instrukcję wykonania.

Stosowanie planu dnia, w którym dziecko samodzielnie zaznacza wykonane czynności, ma wiele korzyści, zarówno dla jego rozwoju, jak i codziennego funkcjonowania:

  • Przede wszystkim pomaga w budowaniu rutyny, która jest kluczowa dla zdrowego rozwoju malucha. Rutyna daje dziecku poczucie bezpieczeństwa i stabilności, ponieważ wie, czego może się spodziewać.
  • Taka przewidywalność pozwala dziecku lepiej zarządzać swoimi emocjami i energią, co wpływa na jego spokój i koncentrację.
  • Dodatkowo, plan poranka to doskonałe narzędzie do nauki samodzielności. Kiedy dziecko samodzielnie zaznacza wykonane czynności, staje się bardziej odpowiedzialne za swoje codzienne obowiązki. Zyskuje poczucie sprawczości, co pozytywnie wpływa na jego pewność siebie.
  • W miarę jak dziecko realizuje kolejne punkty planu, rozwija umiejętność organizacji czasu i podejmowania decyzji. Jest to także świetna okazja do nauki odpowiedzialności za swoje działania.
  • Taki plan pomaga również dziecku w rozwoju zdolności poznawczych, takich jak koncentracja, pamięć i umiejętność planowania. Kiedy dziecko widzi, jakie czynności jeszcze przed nim, łatwiej jest mu skupić się na każdym z etapów rutyny, zamiast chaotycznie przechodzić z jednej czynności do drugiej.
  • Dodatkowo, zaznaczanie wykonanych zadań może być dla dziecka motywujące, ponieważ daje mu poczucie postępu i osiągnięć już na samym początku dnia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wszystkie te elementy razem tworzą silne fundamenty do rozwoju samodzielności, odpowiedzialności i umiejętności organizacyjnych dziecka. Warto zatem wprowadzić taką poranną rutynę, aby wspierać rozwój dziecka w sposób, który będzie zarówno edukacyjny, jak i pełen satysfakcji.

Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 12
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

mama_nauczanka

Nazywam się Magdalena Kotula i jestem nauczycielką wczesnoszkolną, logopedą i trenerką programowania, a prywatnie spełnioną żoną i mamą dwóch cudownych chłopców: Antosia i Ignasia. Studiowałam Pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną na Uniwersytecie Rzeszowskim, które ukończyłam z tytułem magistra w 2017 roku, a w marcu 2021r. podjęłam dwuletnie Studia Podyplomowe z zakresu Logopedii, uzyskując kwalifikacje do wykonywania zawodu Logopedy. W 2016r. zaczęłam swoją przygodę jako trener programowania - prowadziłam zajęcia pozaszkolne dla przedszkolaków i dzieci szkolnych, a także szkolenia dla dzieci i nauczycieli w zakresie DigComp.  W 2021r. postanowiłam podzielić się swoim doświadczeniem, pomysłami na realizację zajęć oraz zabaw z dziećmi w domu, przedszkolu, szkole i gabinecie terapeutycznym tworząc konto na Instagramie @mama_nauczanka, a dwa lata później stworzyłam bloga z pomocami do druku dla rodziców, nauczycieli i logopedów.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *