🔢 Zakres tematyczny: Figury geometryczne na płaszczyźnie – klasy 8 (pola i obwody wielokątów, twierdzenie Pitagorasa, figury w układzie współrzędnych, dowodzenie).
🎯 Przeznaczenie: Lekcja powtórzeniowa z działu „Figury na płaszczyźnie” metodą stacji zadaniowych z hasłem jako rozwiązaniem.
📝 Opis:
Zestaw 10 stacji zadaniowych, które pomagają uczniom utrwalić i zastosować wiedzę dotyczącą figur geometrycznych na płaszczyźnie. Zadania obejmują pola i obwody figur, twierdzenie Pitagorasa, zadania z figur w układzie współrzędnych.
💡 Co zawiera materiał?
✔️ 10 stacji zadaniowych z różnorodnymi pytaniami
✔️ Kartę odpowiedzi do odszyfrowania hasła jako dodatkowy element gamifikacji
✔️ Strona tytułowa i strona z instrukcją
✔️Stronę z rozwiązaniem – hasłem
🎯 Korzyści dla uczniów:
✅ Nauka poprzez działanie – uczniowie aktywnie rozwiązują zadania, przemieszczając się między stacjami. Praca indywidualna bądź w grupie.
✅ Samokontrola i natychmiastowa informacja zwrotna – poprawne rozwiązanie wszystkich zadań prowadzi do odszyfrowania hasła, co pozwala uczniom samodzielnie sprawdzić swoje odpowiedzi
✅ Możliwość wykorzystania na lekcjach, jako praca dodatkowa lub powtórzenie
✅ Dzięki indywidualizacji pracy nauczyciel może poświęcić czas uczniom z trudnościami edukacyjnymi.
📌 Format: PDF do druku
🖨️ Przygotowanie: Wydrukuj, rozstaw stacje w klasie, podziel uczniów na grupy i pozwól im samodzielnie pracować. Stacje możesz zalaminować i wykorzystywać wielokrotnie. W większych klasach wydrukuj po 2-3 wersje każdej stacji, żeby nie robił się tłok.
📋 Instrukcja dla nauczyciela
1️⃣ Przygotowanie:
- Wydrukuj wszystkie karty (w większych klasach możęsz wydrukować po po 2-3 wersje każdej stacji, żeby nie robił się tłok) i rozstaw lub rozlep je w klasie jako stacje zadaniowe. Możesz też wykorzystać inną przestrzeń, jak sala gimnastyczna lub korytarz.
- Przygotuj kartki lub zeszyty dla uczniów do zapisywania odpowiedzi.
- Jeśli chcesz dodać rywalizację, podziel uczniów na grupy i wprowadź system punktacji.
2️⃣ Przebieg zajęć:
- Uczniowie przemieszczają się między stacjami, rozwiązując zadania. Kolejność rozwiązywania zadań jest dowolna.
- Każda poprawna odpowiedź daje im jedną literę hasła, które muszą odszyfrować.
3️⃣ Zakończenie:
- Uczniowie oddają swoje odpowiedzi lub wspólnie sprawdzają poprawność wyników.
- Klasa może wspólnie odszyfrować hasło jako podsumowanie lekcji.
✨ Idealne dla nauczycieli matematyki, którzy chcą urozmaicić swoje lekcje i zachęcić uczniów do aktywnej nauki!
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 8 |
| Przedmiot | Matematyka |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Figury geometryczne, geometria, Gra, gra dydaktyczna, Grywalizacja na matematyce, Stacje zadaniowe |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 9 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Propozycje zajęć adaptacyjnych – przedszkole, klasa 1 – adaptacja
Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie – Gra planszowa
Dzień przedszkolaka girlandy i napisy 

Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź