Ortografia jest piętą achillesową naszej młodzieży, która nie tylko dąży do skrótowości w wyrażaniu własnych myśli, ale zapisuje je niepoprawnie. Dlatego stworzyłam innowację pozwalającą w sposób banalnie prosty ćwiczyć poprawną pisownię na każdym poziomie szkoły podstawowej. Należy tylko przeznaczyć po kilka minut na początku lekcji, dwa lub trzy razy w tygodniu. Materiały każdy nauczyciel ma w swoich zbiorach, np. dyktanda, teksty z lukami, lektury, czy nawet teksty podręcznikowe. Podsumowanie innowacji zależy od decyzji nauczyciela – może to być konkurs wyników kartkówek, klasowy bądź szkolny konkurs ortograficzny. A może klasowe dyktando?
Innowacja sprawdzona w moich klasach. Uczniowie świetnie się bawią, ucząc się poprawnej pisowni trudnych wyrazów. Czekają na każde pięć minut z ortografią. Ta innowacja jest potwierdzeniem słów: nauka przez zabawę. Można zacząć ją realizować w dowolnym momencie roku szkolnego, a następnie kontynuować w kolejnym, dostosowując zakres wyrazów do etapu edukacyjnego czy wiedzy i umiejętności uczniów. Metoda prosta, łatwa, lecz skuteczna! Polecam.
Materiał jest w formacie DOC, aby z łatwością można było edytować.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | .doc |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | jezykpolski, ortografia |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 6 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | Czas zależy od tego, jak często nauczyciel będzie realizował innowację w ciągu tygodnia oraz od kiedy zostanie ona wdrożona. |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź