Scenariusze dla dzieci klas 1-3 i 4-8 w tematyce Standardów Ochrony Małoletnich
Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z tematyką standardów ochrony małoletnich oraz wskazanie, gdzie i u kogo szukać pomocy w sytuacjach zagrożenia lub nieodpowiedniego traktowania. Każdy scenariusz zawiera:
1. Krótki opis przebiegu zajęć (wprowadzenie, część główna, ćwiczenia/ zadania, podsumowanie).
2. Kluczowe treści – jakie standardy ochrony małoletnich są omawiane, jakie instytucje i osoby mogą pomóc (np. pedagog szkolny, psycholog, numer alarmowy, lokalne ośrodki pomocy, Rzecznik Praw Dziecka, opiekunowie społeczni).
3. Propozycje interaktywnych ćwiczeń (scenki, dialogi, gry, zadania plastyczne lub ruchowe) dostosowanych do grupy wiekowej.
4. Wskazówki dotyczące zachowania w trudnych sytuacjach – zarówno jako osoba poszukująca pomocy, jak i jako osoba, która zauważa problem u kolegi
GALERIA |
![]() |
Kategorie ogólne | Innowacja pedagogiczna |
Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | asertywność, bezpieczeństwo, bezpieczeństwowinternecie, Godzina wychowawcza, Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, IPET, konspekt, konspektyzajęć, Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Rewalidacja, rozwój nauczyciela, scenariusz, Trening umiejętności społecznych, TUS |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 16 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź