EGZAMIN DO „Akademii pana Kleksa” NA PODSTAWIE ZNAJOMOŚCI „Bajek” Bracii Grimm i „Baśni” Andersena

Materiał cyfrowy

Jak można zostać uczniem lub uczennicą „Akademii pana Kleksa”, stać się częścią tego bajkowego świata? Kto czytał książkę, ten wie … Ale jak nasi uczniowie mogą przejść przez bramę przy ulicy Czekoladowej? Muszą zdobyć 12 piegów! A zdobędą je, czytając wybrane utwory braci Grimm i Andersena, a za każdy z nich zdobędą określoną liczbę piegów. Żeby zdobyć piegi, należy odpowiedzieć bezbłędnie na wszystkie pytania do danej bajki lub baśni. 

Trzeba co najmniej dwie bajki, a czasem więcej przeczytać dla zdobycia 12 piegów. 

W ten sposób mogą Państwo z uczniami przy okazji „Akademii pana Kleksa” omawiać inne utwory, a uczniowie będą przy tym mieli sporo zabawy. Ja rozmieściłem kserokopie bajek w różnych salach szkolnych. Na drzwiach do tych sal nakleiłem na masę mocującą (może być taśma dwustronna lub cokolwiek). I to były furtki do bajek – jak w „Akademii”. Uczniowie chodzili po szkole i zdobywali bajki, baśnie, czytali je i odpowiadali pisemnie na pytania. Sprawdziany były im rozdawane razem z tekstami bajek i baśni. Rozdawali je nauczyciele i/lub pracowni pomieszczeń będących „bajkami” lub „baśniami”. 

Moi uczniowie i uczennice byli taką formą pracy zachwyceni! 

W zestawie znajdą Państwo: 

1.    Andersen, Brzydkie kaczątko

2.  Grimm, Chłopek roztropek

3.  Andersen, Dzielny ołowiany żołnierzyk

4.  Andersen, Dziewczynka z zapałkami

5.  Grimm, Jaś i Małgosia

6.  Grimm, Kopciuszek

7.  Andersen, Księżniczka na ziarnku grochu

8.  Andersen, Latający kufer

9.  Andersen, Len

10. Andersen, Nowe szaty cesarza

11.Andersen, Roszpunka

12.  Grimm, Śnieżka

13.  Grimm, Śpiąca królewna

POLECAM! 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 41 - 50
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Jakub Polonistyczny

Jestem nauczycielem języka polskiego od kilkunastu lat. Poza dziennymi studiami na filologii polskiej ukończyłem również podyplomowo edukację przedszkolną i wczesnoszkolną, historię oraz historię sztuki.

Nauczanie języka polskiego bardzo szeroko rozumianego jako nauki kultury (malarstwa, muzyki, filmu, filozofii i kulturoznawstwa oraz wszelkich innych nauk pokrewnych humanistyce) jest mi szalenie bliskie. W swojej pracy staram się przekazywać i budzić w uczniach zainteresowanie przede wszystkim kulturą oraz dobrą w moim odczuciu literaturą. Ponadto wspieram ich zawsze w umiejętności wyrażania własnego zdania zawsze popartego odpowiednimi argumentami. 

Nie lubię oceniać, natomiast bardzo cenię sobie dawanie uczniom konstruktywnej informacji zwrotnej o ich postępach w nauce, brakach, tym, nad czym powinni popracować. Nie chcę z nich zrobić polonistów, lecz świadomych użytkowników języka z wrażliwością na człowieczeństwo ... 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *