Materiał do wykorzystania podczas lekcji z przesiadką. Ta metoda aktywizująca jest uwielbiana przez uczniów, ponieważ w jej trakcie nie siedzą w ławkach, ale wędrują;) Ustawiamy ławki, najlepiej w podkowę. Na każdej ławce kładziemy jedno pytanie (treścią do dołu). Wyznaczamy czas na wykonanie zadania w zależności od klasy, najczęściej wystarcza minuta, a nawet pół minuty. Na hasło uczniowie odwracają kartki, czytają polecenie i udzielają odpowiedzi na karcie. Odwracają z powrotem kartkę z pytaniem tekstem w dół. Po upłynięciu czasu uczniowie przesiadają się np. zgodnie z ruchem wskazówek zegara i zabawa zaczyna się od początku.
Polecenia w materiale stworzone są na zasadzie odbicia lustrzanego, potrzebne więc będą lusterka, co będzie jeszcze bardziej uatrakcyjni zabawę!
W razie mniej licznych klas można powtórzyć rundkę wokół ławek lub wybrać pytania. W przypadku klas bardzo licznych lub gdy stawiamy na współpracę, uczniowie mogą pracować w parach.
Materiał zawiera 25 poleceń. Są to: wytłumacz znaczenie związku frazeologicznego, wskaż ten, którym można zastąpić podany związek lub wskaż związek o przeciwnym znaczeniu.
W zestawie znajdziesz również odpowiedzi do zadań i kartę odpowiedzi dla ucznia.
Ostatnio przeglądane materiały
GALERIA |
![]() |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | ćwiczenia, egzaminósmoklasisty, Gra, gra dydaktyczna, kartkówka, metody aktywne, zabawa, zadania, zadanie, zestaw |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 11 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź