🟥 60 ponumerowanych kart (6 na stronę) z 60 najczęściej używanymi czasownikami frazowymi, które każdy ósmoklasista powinien znać, ale z kart na pewno skorzystają też licealiści.
🟩 Na każdej karcie jeden czasownik w j. angielskim (tłusty druk) i trzy propozycje przyimka / przysłówka, po dodaniu którego otrzymamy znaczenie czasownika frazowego podanego pod czasownikiem (pod niebieska belką).
🟪 Każdy przyimek / przysłówek podany jest na innym tle kolorystycznym.
🟨 Zadaniem ucznia jest wybrać poprawny przyimek / przysłówek.
🟦 Karty możemy wykorzystać jako:
– zadanie jeden na jeden (uczeń – nauczyciel)
– praca w parach lub grupach (jest klucz odpowiedzi, więc jeden uczeń może pełnić rolę “sprawdzającego” poprawność wyboru przyimek / przysłówek).
Dodatkowo otrzymujecie karty z punktami (1, 2 i 3 pkt.) i banknotami (o nominale 10, 50 i 100 zł), więc karty możecie też wykorzystać jako grę. To nauczyciel decyduje, z których kart będą korzystali uczniowie.
Zasady gry dla grupy 3-5 osobowej (+ jeden uczeń lub nauczyciel, który ma klucz odpowiedzi):
1️⃣ każdy uczeń otrzymuje: po 5 kart z pkt. 1, 2 i 3 (w sumie 30 pkt.) lub po 5 banknotów o nominale 10, 50 i 100 zł (w sumie 800 zł)
2️⃣ karty kładziemy na stosie na środku stołu
3️⃣ odkrywamy pierwszą kartę i uczniowie obstawiają, który przyimek / przysłówek jest prawidłowy, np. uczeń X zakłada, że UP (który jest na zielonym tle) jest prawidłowy (np. break UP), więc może na niego postawić 3 punkty zielone lub banknot zielony o nominale 100 zł Jeżeli nie jest pewny swego wyboru obstawia tylko 1 pkt zielony / banknot zielony o nominale 10 zł
4️⃣ każdy uczeń obstawia tylko jeden przyimek / przysłówek
5️⃣ osoba posiadająca klucz odpowiedzi podaje poprawną odpowiedź
6️⃣ uczeń, który obstawił poprawny przyimek / przysłówek zatrzymuje punkt / banknot, który obstawił; uczeń, który obstawił błędny przyimek / przysłówek oddaje swoją kartę z punktem / banknot nauczycielowi / uczniowi, który ma klucz odpowiedzi
7️⃣ sytuacja opisana w pkt. 3 – 6 powtarza się po odkryciu każdej kolejnej karty
8️⃣ wygrywa uczeń, który po odkryciu wszystkich kart ma najwięcej punktów / pieniędzy
9️⃣ jeżeli przed odkryciem wszystkich kart uczeń pozbędzie się wszystkich kart z punktami / banknotów, uczeń ten odpada z gry.
Zasady gry są dołączone do pliku PDF
Karty dla uczniów kl. 8 wzwyż (poziom A2/B1).
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
| Przedmiot | Angielski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Angielski gramatyka, angielski słownictwo, czasownik, Gra, gra dydaktyczna, gra planszowa, gry językowe, poziom A2, poziom B1, poziom B2 |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 15 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź