Karta pracy zawiera różnorodne ćwiczenia, które pomagają uczniom w nauce i utrwalaniu przymiotników opisujących emocje. Ćwiczenia są zaprojektowane z myślą o szóstoklasistach, przygotowujących się do egzaminu.
Wszystkie zadania mają na celu rozwijanie umiejętności posługiwania się przymiotnikami w kontekście emocji, co pomoże uczniom lepiej rozumieć i stosować te słowa w codziennych sytuacjach. Każde ćwiczenie jest dostosowane do poziomu szóstoklasisty i sprawdzi się jako pomoc w przygotowaniach do egzaminu.
Ćwiczenia zawierają:
- 📚Ćwiczenia graficzne
W tych ćwiczeniach uczniowie dopasowują ilustracje do odpowiednich przymiotników. -
📚Przymiotniki w formie -ing, -ed i zaprzeczenia un-
Uczniowie uczą się, jak rozróżniać przymiotniki opisujące emocje wywołane przez sytuacje (formy -ing) i emocje odczuwane przez osoby (formy -ed). Przykłady: interesting (interesujący) vs. interested (zainteresowany), exciting (ekscytujący) vs. excited (podekscytowany). - 📚Ćwiczenia z zaprzeczeniem „un-”
Zadanie polega na zastosowaniu przymiotników zaprzeczających z przedrostkiem „un-” (np. unhappy, uncomfortable), aby wprowadzić odwrotność emocji. Uczniowie uczą się, jak zaprzeczać emocjom i cechom. - 📚Zadania z przymiotnikami w różnych kontekstach
Karta pracy zawiera także zdania do uzupełnienia, w których uczniowie muszą wybrać odpowiedni przymiotnik do kontekstu. Ćwiczenie pomaga w rozumieniu znaczenia przymiotników w kontekście emocji i codziennych sytuacji. - 📚Tworzenie własnych zdań i historii
Uczniowie zostaną poproszeni o stworzenie własnych zdań lub krótkich historii, wykorzystując podane przymiotniki. To ćwiczenie rozwija kreatywność i pomaga w lepszym zrozumieniu użycia słów w różnych kontekstach.🌟 Idealne do pracy indywidualnej lub grupowej w klasie, oraz do nauki samodzielnej w domu.
W ofercie zbiorów zadań przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty, jest dostępny również zbiór zadań z REAKCJI JĘZYKOWYCH.
oraz z CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM
oraz z PHRASAL VERBS
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
| Przedmiot | Angielski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Angielski gramatyka, angielski słownictwo, ćwiczenia, części mowy, dwujęzyczność, edukacja zdalna, egzaminósmoklasisty, karta pracy, konwersacje, kształcenie językowe, poziom A2, przymiotnik, rozumienie tekstu, sprawdzian, test |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 8 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 90 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Mały Książę- scenariusz, karty pracy, AI
Wielkanocny wieniec – wersja w kolorze
Jak napisać zaproszenie na E8? – notatka + ćwiczenie 







Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź