Karta pracy: „Policjanci i złodzieje” – ćwiczenie utrwalające wiedzę

Materiał cyfrowy

Ta estetyczna i angażująca karta pracy „Policjanci i złodzieje” to narzędzie dydaktyczne wspierające proces powtórki i refleksji uczniowskiej. Dzięki humorystycznemu motywowi oraz przemyślanej strukturze tabeli, uczniowie mogą uporządkować wiedzę w atrakcyjny i świadomy sposób. Karta została zaprojektowana z myślą o aktywizacji pamięci długotrwałej i budowaniu świadomości metapoznawczej.

Do czego służy karta?

  • Do powtórzenia materiału z ostatnich lekcji.

  • Do samodzielnej refleksji ucznia nad źródłami swojej wiedzy: co wiem sam, a czego dowiedziałem się od innych?

  • Jako element retrieval practice – ćwiczenia przypominania sobie informacji bez pomocy notatek.

  • Do zastosowania na zakończenie cyklu lekcji lub przed sprawdzianem.

Zalety dydaktyczne:

✅ rozwija świadomość uczenia się,
✅ sprzyja utrwalaniu informacji poprzez przypominanie w różnych ramach czasowych (ostatnia lekcja, tydzień, miesiąc),
✅ angażuje emocjonalnie dzięki lekkiej, zabawnej formie (policjant i złodziej);
✅ uniwersalna tematycznie – do zastosowania na dowolnym przedmiocie i poziomie edukacyjnym;
✅ idealna do pracy indywidualnej, w parach lub jako zadanie „na wejście” lub „na wyjście” z lekcji.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 2
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

askagorka

Jestem "dochtórką" nauk humanistycznych  :) pasjonatką edukacji niecodziennej, nieopresyjnej, angażującej, polonistką z wieloletnim doświadczeniem. Od blisko 18 lat pracuję w Szkole No Bell (najlepszej szkole na świecie), w której skupiam się na wprowadzaniu nowoczesnych metod nauczania, łamaniu schematów edukacyjnych i propagowaniu otwartego myślenia o potrzebach edukacyjnych dzieci.Działam na rzecz upowszechnia nowoczesnych metod i formuł kształcenia. Dzielę się swoją wiedzą z dyrektorami, nauczycielami i doradcami metodycznymi, prowadząc kursy i szkolenia. Koordynowałam projekt przygotowania i opracowania czterech innowacyjnych programów nauczania dla Ośrodka Rozwoju Edukacji: „Obywatel Świata”, „Odkrywca biznesu”, „Zainteresowania i pasje”, „Mały Wynalazca”. Współpracuję z uczelniami (Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie), biorąc udział w badaniach i rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych ogniskujących się wokół edukacji i efektywności kształcenia. Nawiązałam również współpracę z Holistik Think Tankiem - organizacją non-profit, której celem jest promowanie nowego sposobu myślenia o edukacji i dostarczanie szkołom konkretnych, systemowych rozwiązań.„Popełniłam" również publikacje artykuły i opracowań naukowych. Uczestniczyłam w debatach, konferencjach i spotkaniach eksperckich.  

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *