„Tajemnica gier w klasie – kto gra w co?” Zadania tekstowe, łamigłówka logiczna, zajęcia projektowe, karty Dixit – scenariusz lekcji

Materiał cyfrowy

Scenariusz zajęć z kartą pracy do pobrania
Poziom edukacyjny: klasy 4–6 szkoły podstawowej
Czas trwania: 45 minut
Przedmiot: matematyka / zajęcia rozwijające logiczne myślenie

🔍 Opis materiału

Zajęcia rozwijają umiejętność logicznego myślenia, analizowania tekstu, wnioskowania oraz tworzenia zadań tekstowych na podstawie skojarzeń. Lekcja składa się z trzech etapów:

 

  1. Rozwiązanie zagadki logicznej – uczniowie analizują zestaw wskazówek, aby ustalić, gdzie siedzą uczniowie i jakie gry komputerowe lubią. Zadanie zostało przygotowane tak, by angażować uczniów do wielokrotnego czytania tekstu, wyciągania logicznych wniosków i weryfikowania hipotez.

  2. Refleksja i rozmowa o strategiach rozwiązywania zadań tekstowych – nauczyciel omawia z uczniami, jak podejść do rozwiązywania podobnych zadań: jak analizować informacje, porządkować dane, sprawdzać poprawność wniosków.

  3. Kreatywna część matematyczna – uczniowie losują karty Dixit i działania matematyczne. Na ich podstawie tworzą krótkie opowiadania zawierające zadanie tekstowe. W dalszej części wymieniają się zadaniami z kolegami i koleżankami i rozwiązują nawzajem swoje zagadki.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 6
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matma z Empatią

Jestem nauczycielką matematyki w szkole Montessori. Moim celem jest dzielić się swoimi pomysłami i pasją nie tylko z moimi uczniami, ale także ze środowiskiem nauczycieli, którzy mnie inspirują i motywują do działania.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *