My dream summer – propozycja na ostatnie zajęcia przed wakacjami

Materiał cyfrowy

Polecam zadanie, które będzie idealne na ostatnie lekcje przed wakacyjna przerwą.

Odpowiednie zarówno dla klas V, VI, jak i VII i VIII.

Materiał zawiera prezentację na lekcję z pytaniami pomocniczymi (opcjonalnie dla grup słabszych), kartę pracy dla grupy i szczegółową instrukcję dla nauczyciela.

Instrukcja dla nauczyciela: „My Dream Summer” – prezentacja wakacyjna

🎯 Cel:

Uczniowie przygotowują krótką prezentację na temat wymarzonych wakacji, używając czasu przyszłego (will) i przymiotników opisujących.

Rozwijają słownictwo związane z podróżowaniem, miejscami i wakacyjnymi aktywnościami.

Etap 1: Burza mózgów – wprowadzenie słownictwa

Polecenie dla uczniów: W grupie zróbcie burzę mózgów. Pomyślcie o słowach i wyrażeniach, które kojarzą się z waszym typem wakacji:

·         morze, góry, miasto albo biwak

Zapiszcie jak najwięcej słów. Możecie podzielić słownictwo na kategorie:

·         miejsce (np. plaża, las, muzeum)

·         czynności (np. pływać, spacerować, wspinać się)

·         jedzenie i picie (np. lody, ryba, pizza)

·         pogoda (np. słonecznie, gorąco, chłodno)

·         rzeczy, które zabieracie (np. plecak, namiot, krem do opalania)

➡️ Użyjcie zebranych wyrazów w waszej prezentacji!
Możecie je zapisać na plakacie lub dużej kartce i pokazać klasie.

✌️ Dwie opcje pracy:

🔹 Opcja 1: Każda grupa – inny typ wakacji

1.       Podziel klasę na cztery grupy.

2.       Każda grupa losuje lub wybiera jeden typ wakacji:

o    Grupa 1 – wakacje nad morzem

o    Grupa 2 – wakacje w górach

o    Grupa 3 – wakacje w mieście (sightseeing)

o    Grupa 4 – wakacje na biwaku/kempingu

3.       Grupy wykonują burzę mózgów i przygotowują prezentację tylko na temat swojego rodzaju wakacji.

4.       Na koniec każda grupa prezentuje swój pomysł klasie.

✅ Plusy: głębsze zanurzenie w jednym temacie, różnorodne prezentacje

🔹 Opcja 2: Każda grupa – wszystkie typy wakacji

1.       Każda grupa tworzy cztery mini-prezentacje – po jednej dla każdego rodzaju wakacji (można podzielić się wewnątrz grupy).

2.       Zbierają słownictwo i planują krótkie wypowiedzi (2–3 zdania na każdy typ wakacji).

3.       Na koniec wybierają, który typ wakacji im się najbardziej podoba – i ten przedstawiają klasie jako „idealny wybór”.

✅ Plusy: porównanie różnych wakacji, ćwiczenie szerszego zakresu słownictwa

🧩 Opcjonalnie:

·         grupa przygotowuje plakat

·         obrazki lub zdjęcia uczniów

Polecam 🙂

Sprawdź też inne moje materiały: https://tiny.pl/sdwr97-7

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Angielski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową nie dotyczy
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

ESL worksheets depot

Dzień dobry, jestem nauczycielem języka angielskiego oraz niemieckiego i bardzo chciałabym się podzielić moim 25-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą. Od dawna pasjonuję się edukacją medialną oraz różnorodnymi aplikacjami, które mogą usprawnić pracę nauczycieli i ułatwić proces nauki uczniom.  Lubię urozmaicać moje zajęcia różnymi ćwiczeniami, zabawami i grami, które angażują moich podopiecznych. Przez wiele lat z pasją tworzyłam autorskie materiały, które spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony moich uczniów. Mam nadzieję, że przypadną one do gustu również Państwa uczniom. 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *