Poniższy materiał to interaktywna karta pracy zatytułowana „Pola wielokątów”, która łączy w sobie zadania matematyczne z elementami konwersacyjnymi. Jej głównym celem jest jednoczesne ćwiczenie:
-
obliczania pól różnych figur (prostokąta, trójkąta, trapezu, równoległoboku, rombu),
-
zastosowania jednostek miar powierzchni (m², dm², cm²),
-
rozwijania umiejętności komunikacyjnych (small talk) w zabawnej, losowej formie gry.
W sumie w karcie znajduje się 25 pozycji
-
-
Parę uczniów losuje pierwszy gracz, rzuca kostkami, odczytuje sumę oczek i zadaje swojemu partnerowi pytanie o odpowiednim numerze.
-
Partner udziela odpowiedzi:
-
W przypadku pytania typu „small talk” odpowiada ustnie w pełnym zdaniu.
-
W przypadku zadania matematycznego – oblicza wartość pola na kartce.
-
-
Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, gracz zachowuje kolejkę lub – w zależności od ustaleń nauczyciela – kolejka przechodzi na drugiego gracza (np. naprzemiennie). Jeśli jest niepoprawna – druga osoba może poprawić odpowiedź lub nauczyciel wyjaśnia zagadnienie, a gra toczy się dalej.
-
-
Ocena i omówienie:
-
Po zakończeniu wszystkich rzutów (lub np. w ustalonym czasie), nauczyciel może poprosić uczniów o prezentację wybranych rozwiązań, omówienie trudniejszych przypadków (np. obliczanie długości wysokości albo zamian jednostek).
-
Można również przeprowadzić krótką dyskusję na temat wrażeń uczestników: czy forma gry zachęciła ich do nauki, jakie zadania okazały się najłatwiejsze, a jakie najtrudniejsze.
-
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6 |
| Przedmiot | Matematyka |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 1 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Misja: Sukces! – sprawdzenie kryteriów sukcesu z matematyki, Nowa Era, kl. 4 – Dział 1
Dzień Edukacji Narodowej
Powtórzenie wiadomości po klasie 7, klasa 8, stacje zadaniowe
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź