„Tytuły (nie)zmyślone” to wesoła i angażująca gra edukacyjna, w której uczniowie próbują odgadnąć, czy prezentowany tytuł książki istnieje naprawdę, czy został zmyślony. Tytuły bywają zaskakujące, absurdalne lub całkiem prawdopodobne – dlatego gra dostarcza dużo śmiechu i dobrej zabawy! Gra rozwija wyobraźnię, ćwiczy spostrzegawczość, pobudza kreatywne myślenie i zachęca do poznawania literatury dziecięcej i młodzieżowej. Przygotowałam 80 fiszek do wydruku (10 stron po 8 tytułów) – 5 stron z tytułami prawdziwymi i 5 stron z tytułami zmyślonymi.
Zasady gry w formacie 5 sekund:
-
Na stole leży stos kart z tytułami książek.
-
Gracz losuje kartę i ma 5 sekund, aby zdecydować i powiedzieć na głos, czy tytuł jest prawdziwy czy zmyślony.
-
Po odpowiedzi prowadzący (lub pozostali gracze) ujawnia prawdziwość tytułu.
-
Jeśli odpowiedź jest poprawna, gracz zatrzymuje kartę jako punkt.
-
Gra toczy się do wyczerpania kart lub do ustalonej liczby punktów.
Grę można wykorzystać także w ten sposób:
Runda 1 — Prezentacja tytułów
-
Prowadzący przedstawia kolejno po jednym tytule.
-
Uczniowie mają za zadanie zdecydować, czy tytuł jest prawdziwy, czy zmyślony.
Runda 2 — Dyskusja (opcjonalnie)
-
Po podjęciu decyzji uczniowie mogą krótko uzasadnić swój wybór — co ich do tego przekonało.
-
To rozwija argumentację i umiejętność krytycznego myślenia.
Runda 3 — Odkrycie prawdy
-
Prowadzący ujawnia, które tytuły były prawdziwe, a które zmyślone.
-
Można opowiedzieć krótko o prawdziwych książkach — co to za autor, o czym jest książka.
Polecam inne moje materiały przydatne na zajęciach np. w bibliotece:
https://zlotynauczyciel.pl/shop/?_test=biblioteka&_author=6824
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Biblioteka |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | fiszki, Godzina wychowawcza, Gra, gra dydaktyczna, jezykpolski |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 10 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Trimino – Dodawanie i odejmowanie dodatnich i ujemnych liczb dziesiętnych | matematyka
Przykładowe wpisy do dziennika nauczyciela wspomagającego. Dostosowania w klasach 1-3
English Class A2+ – Unit 2 – vocabulary revision 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź