Laboratorium Umysłów – zamień swoją klasę w zespół młodych odkrywców!
Gotowy program dla klas 1–3 szkoły podstawowej inspirowany przygodami tajemniczego Profesora Eureki. Angażujące lekcje, które krok po kroku łączą integrację grupy, kompetencje społeczne, ciekawość naukową i pracę projektową w jednym, spójnym pakiecie. Program oparty jest na metodzie pracy projektowej – od rozpoznania wyzwania, przez planowanie i działania, aż po prezentację i refleksję. Twoi uczniowie zyskują doświadczenie współpracy, myślenia krytycznego i radości z naukowego odkrywania.
Dlaczego warto?
✓ Integruje klasę i buduje poczucie przynależności. Dzieci tworzą zespoły badaczy, własne nazwy, pieczęcie i gesty – od pierwszej lekcji czują, że „to nasz projekt”.
✓ Uczy współpracy i komunikacji. Kodeks Laboratorium (RAZEM RAŹNIEJ, KRYTYKĘ ZAMIENIAMY W POMOC…) staje się wspólnym językiem klasy.
✓ Rozwija 4K + SEL: kreatywność, krytyczne myślenie, komunikację, kooperację oraz umiejętności społeczno-emocjonalne (informacja zwrotna, uważność, radzenie sobie z błędem).
✓ Przyjazny dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami (SPE). Zawiera wskazówki różnicujące aktywności, propozycje wsparcia wizualnego, pracy w małych krokach i metodę „czytania za nauczycielem”.
✓ Gotowy do użycia. Scenariusze zawierają cele, przebieg, pytania do dyskusji, materiały do druku i warianty dostosowań. Wystarczy wydrukować i działać.
Co otrzymujesz w pakiecie?
-
15 pełnych scenariuszy lekcji na cały cykl (integracja → zasady → różnorodność → małe kroki → ciekawość → błąd → uważność → informacja zwrotna → metoda „Ale dlaczego?” → projekt zespołowy od startu do prezentacji i refleksji).
-
Listy od Profesora Eureki – narracyjne wprowadzenia budujące klimat odkryć (do czytania na głos).
-
Plansza laboratorium do uzupełniania przez dzieci.
-
Odznaki „Młodego Naukowca” i dyplomy końcowe – gotowe do wydruku.
-
Przewodnik metody projektowej + szablony: cel, zadania i role, plan działań, konsultacje, postępy, prezentacja.
Struktura programu w skrócie
Start i Tożsamość Zespołu
Lekcje 1–2: Otwieramy laboratorium + Pasowanie na naukowców i Kodeks.Razem, choć różni
Lekcje 3–4: Różnorodność jest super + Małe kroki prowadzą do wielkich zmian.Myślenie naukowca
Lekcje 5–8: Ciekawość, perspektywy, błąd jako szansa, skupienie i informacja zwrotna.Badamy i tworzymy
Lekcje 9–14: Pytamy „Ale dlaczego?”, planujemy projekt, działamy, konsultujemy, ulepszamy i prezentujemy.Refleksja i świętowanie
Lekcja 15: Co odkryliśmy? Co w nas zostało? Uroczyste zakończenie.Dla kogo powstało Laboratorium Umysłów?
-
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3).
-
Nauczyciele współorganizujący kształcenie.
-
Pedagodzy i terapeuci pracujący metodą projektową.
-
Świetlice, edukacja domowa, zajęcia rozwijające kompetencje społeczne.
-
Jak to działa – 3 kroki
1. Kup i pobierz pakiet. Otrzymujesz komplet materiałów w wersji cyfrowej.
2. Wydrukuj lub użyj na ekranie. Każda lekcja ma jasny przebieg i listę materiałów.
3. Uruchom Laboratorium! Czytaj listy Profesora Eureki, twórz zespoły, działaj projektowo i świętuj odkrycia.


11.11.; 11 listopada, Narodowe Święto Niepodległości, stacje zadaniowe
Misja: Sukces! – sprawdzenie kryteriów sukcesu z matematyki, WSiP, kl. 5– Dział 2
Świąteczny przegląd zwyczajów w Polsce – gazetka szkolna 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź