Zestaw „Karty Emocji” to narzędzie edukacyjne stworzone z myślą o pracy z dziećmi nad rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem emocji. Pomaga rozwijać inteligencję emocjonalną, empatię oraz umiejętność rozmowy o uczuciach.
Zestaw zawiera 28 stron do samodzielnego wydruku:
– karty ilustrujące 8 podstawowych emocji (radość, smutek, złość, strach, zaskoczenie, wstyd, duma, przygnębienie),
– opisy mimiki i postawy ciała towarzyszącej danym emocjom,
– zestaw wspierających pytań ułatwiających rozmowę,
– ilustracje sytuacyjne oraz pytania do obrazków.
Przykłady zabaw:
1. Emocje w Kręgu
Dzieci siadają w kręgu. Nauczyciel/psycholog pokazuje jedną kartę z emocją (np. złość). Dzieci po kolei opisują, kiedy ostatnio czuły tę emocję. Można wspomagać się pytaniami z karty (np. „Co Cię wtedy najbardziej zdenerwowało?”). Ćwiczenie kończy się krótką rozmową o tym, co pomaga poradzić sobie z daną emocją.
2. Pokaż, jak się czujesz!
Dziecko losuje kartę emocji. Bez słów pokazuje ją mimiką i postawą ciała. Reszta dzieci zgaduje, o jaką emocję chodzi. Po odgadnięciu można omówić: „Jak poznałeś/poznałaś, że to ta emocja?”
3. Dopasuj sytuację do emocji
Rozłóż ilustracje sytuacyjne i karty emocji. Dziecko wybiera jedną sytuację i dopasowuje do niej emocję. Następnie opowiada, dlaczego wybrało właśnie tę emocję. Można dopytać: „Czy Ty też byś tak się czuł/a?” – to rozwija empatię.
4. Pytanie z karty
Każde dziecko losuje kartę emocji. Wybiera z niej jedno pytanie wspierające i odpowiada na nie. Można też dobrać pytanie do aktualnego samopoczucia.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 1-3) |
| Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6 |
| Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .jpg |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | emocje, Rewalidacja, TUS, zestaw |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 60 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Edukacja Zdrowotna – Jak dbać o higienę? – prezentacja
Projekt „Matematyka na polskim” „Matematycznie na polskim” 

Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź