Turniej Statystyczna Arena 3 LO

Materiał cyfrowy

Turniej dla uczniów szkoły ponadpodstawowej zawierający pojęcia: średnia, średnia ważona, moda, mediana, dominanta, wariancja. Przeznaczony na jedną lekcję, ale sa też zadania dodatkowe, można przedłużyć np. na 2h lekcyjne. 

 PRZYGOTOWANIE:

  • Dzielisz klasę na zespoły (3 osoby optymalnie).
  • Każda drużyna ma swoją nazwę (lub losuje ją z matematycznego zestawu, np. „Moda”, „Mediana”, „Z-score’y”).
  • Rozwieszasz „Tablicę Punktacji” – np. flipchart, tablica lub ekran z rankingiem.

🕐 PRZEBIEG TURNIEJU (CZAS 45 MIN)

🛠 Dodatkowe elementy dynamiki:

  • Dzwonek / budzik do końca rundy – sygnał presji czasu.
  • Karty pomocy – np. raz w grze można poprosić o wskazówkę (np. „50:50”, „Dodatkowa minuta”).
  • Losowanie liderów zespołów – każda drużyna ma lidera, który odpowiada ustnie w rundzie bonusowej.
  • Ruch – uczniowie mogą wstawać i przekazywać odpowiedzi na specjalne stanowisko punktowe.

🏆 NAGRODY (symboliczne, ale motywujące):

  • Dyplom z napisem „Mistrz Statystyki 2025”
  • Punkty bonusowe do aktywności.
  • 10% do sprawdzianu ze statystyki.

 Turniej do  wykorzystania do rywalizacji między klasami.

Dodatkowo przygotowana jest runda z bonusowymi zadaniami.

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *