Chemiczne szyfrowanie cz.3 – ćwiczenia z wykorzystaniem układu okresowego – LICZBA ATOMOWA, PROTONY, ELEKTRONY, POWŁOKI

Materiał cyfrowy

Chemiczne szyfrowanie część 3 to kontynuacja serii materiałów dydaktycznych, w której nauka chemii łączy się z elementami zabawy i logicznego myślenia.

W tej części uczniowie pracują z liczbą atomową, a także uczą się rozpoznawać i określać:

  • liczbę protonów,

  • liczbę elektronów,

  • liczbę elektronów walencyjnych,
  • liczbę powłok elektronowych.

📘 Zawartość zestawu:

  • ćwiczenia typu „szyfrowane słowa” – rozwiązanie wymaga umiejętnego korzystania z układu okresowego,

  • przykłady z pełnymi rozwiązaniami,

  • dodatkowe zestawy zadań do wykorzystania na lekcji lub w domu,

  • miejsce na notatki i uzupełnienia nauczyciela.

     Dla ucznia – to świetny sposób na powtórkę i samodzielną naukę.
     Dla rodzica – proste narzędzie, które pozwoli wspierać dziecko w nauce chemii.

Materiał pozwala uczniom ćwiczyć praktyczne umiejętności związane z budową atomu, ułatwia powtarzanie symboli pierwiastków i rozwija logiczne myślenie.

 

📄 Dostępna jest także wersja ekonomiczna – czarno-biała, idealna do taniego wydruku.

Materiał przygotowany w programie Canva 

#Chemia #UkładOkresowy #NaukaChemii #ĆwiczeniaChemia #PowtórkaZChemii#UczęSięChemii #PowtórkaDoSzkoły #NaukaPrzezZabawę #RodzicWspiera #SamodzielnaNauka#Symbolechemiczne#Protony#Elektrtrony#Liczbaatomowa#Elektronywalenycyjne

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Chemia
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 16
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Edumerja

Jestem nauczycielką chemii z ponad 20-letnim doświadczeniem na każdym etapie kształcenia. Szczególnie interesuje mnie proces uczenia i mechanizmy, które sprawiają, że wiedza i umiejętności zostają przyswojone w sposób trwały. W swojej pracy wykorzystuję trening myślenia, aby rozwijać u uczniów umiejętności  logicznego rozumowania i rozwiązywania problemów. Wykorzystuję matematykę, przyrodę, ekologię, a dodatkowo elementy terapii pedagogicznej. Łączę innowacyjne metody nauczania z tradycyjnymi, dostosowując je do indywidualnych potrzeb moich uczniów, angażując ich, inspirując i skłaniając do samodzielnego myślenia i rozumienia świata. Edu-mer-Ja

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *