Dodaj autonomię odejmij napięcie. Wskazówki pomocne w uczeniu (się) młodzieży na przykładzie lekcji matematyki i nie tylko

Ten ebook nie jest kolejnym poradnikiem o „metodach na dyscyplinę” czy „szybkie sposoby na lepsze wyniki”. To opowieść o zmianie perspektywy, która zaczyna się od prostego pytania: dlaczego uczymy?

W ebooku dzielę się swoim procesem przejścia od szkoły skupionej na wynikach i kontroli do lekcji, w których pierwsze skrzypce grają:

  • samodzielność – uczeń uczy się działać we własnym tempie i wybierać strategie,

  • odpowiedzialność – nauczyciel nie dźwiga wszystkiego sam, ale dzieli się decyzjami,

  • współpraca – sala lekcyjna staje się przestrzenią spotkania, a nie tylko odpytywania.

Znajdziesz tu:
✨ proste narzędzia do wprowadzenia autonomii krok po kroku,
✨ historie i przykłady z praktyki, które pokazują, że zmiana nie musi być rewolucją,
✨ inspiracje oparte na psychologii pozytywnej i rozwiązaniach, które realnie działają,
✨ pomysły na projekty grupowe i działania angażujące uczniów – przykłady, jak łączyć matematykę z kreatywnością i komunikacją.

Ten poradnik to przewodnik dla nauczycieli, którzy szukają sensu, nie tylko sposobów.
Jeśli czujesz, że czasem tkwisz między wymaganiami systemu a potrzebami uczniów – znajdziesz tu wsparcie i podpowiedź, jak odzyskać równowagę.

 

Bo edukacja może być miejscem, gdzie uczeń nie tylko rozwiązuje zadania, ale też odkrywa siebie.

Kategorie ogólne Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Inne
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 81 - 90
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

ola.kozlowska co myślę to rysuję

Nauczycielka matematyki i wychowawczyni w jednym z liceów ogólnokształcących na Podkarpaciu, egzaminatorka CKE.Pomysłodawczyni wielu innowacji, autorka artykułów w czasopismach „Kwartalnik Edukacyjnych” (PCEN) oraz „Sygnał” (Oficyna MM). Absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach: „neurodydaktyka”,„tutoring i coaching w edukacji” oraz "psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu - wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży", a także kursu dla nauczycieli „Szkoła współpracy” organizowanego przez NVClab i licznych szkoleń dotyczących sketchnotingu. Certyfikowana nauczycielka daltońska, ukończyła kurs tutorski I stopnia. Pasjonatka psychologii pozytywnej i edukacji skoncentrowanej na rozwiązaniach, propagatorka myślenia wizualnego. Wierzy w rozwój intelektu, jest zafascynowana procesem przyswajania wiedzy. W codziennej pracy ceni dobrą organizację oraz nastawienie na rozwój. Uważa, że zaangażowany i pełen pasji nauczyciel to taki, który kocha to co robi i bezustannie szuka skuteczniejszych sposobów dotarcia do uczniów, a także uczy się tak dużo, jak to tylko możliwe. W wolnej chwili lubi biegać, czytać kryminały i gotować. Prywatnie żona i mama dwóch dziewczynek, które, podobnie jak uczniowie, są dla niej niewyczerpanym źródłem inspiracji. facebook.com/CoMysleToRysuje

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *