50 aktywnych pomysłów na zajęcia koncentracji

Materiał cyfrowy

Przedstawiony zestaw 50 aktywnych pomysłów na zajęcia koncentracji został opracowany z myślą o pracy z uczniami w wieku szkolnym, ale z powodzeniem można je stosować także w grupach przedszkolnych czy w ramach zajęć świetlicowych. Ćwiczenia są krótkie, proste i nie wymagają skomplikowanych pomocy – ich siła tkwi w aktywizowaniu dzieci i angażowaniu różnych zmysłów: ruchu, słuchu, wzroku, myślenia logicznego oraz uważności.

Każde ćwiczenie zostało opisane w formie: nazwa – cel – przebieg – wariant, dzięki czemu nauczyciel lub wychowawca może od razu zastosować je w praktyce. Zestaw został podzielony na pięć bloków:

  1. Ćwiczenia ruchowe,
  2. Ćwiczenia słuchowe,
  3. Ćwiczenia wzrokowe,
  4. Ćwiczenia umysłowe i logiczne,
  5. Ćwiczenia relaksacyjne i uważnościowe.

Takie ustrukturyzowanie pozwala dobrać aktywność odpowiednią do potrzeb danej chwili: pobudzić klasę do działania, wyciszyć grupę po przerwie lub skoncentrować uwagę przed ważnym zadaniem.

Celem tego zbioru jest nie tylko wsparcie koncentracji, ale także rozwijanie kreatywności, współpracy w grupie oraz budowanie pozytywnych doświadczeń edukacyjnych.

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 15
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

bk_szkola_matematyki

Nazywam się Katarzyna Nowak i jestem nauczycielem matematyki z wieloletnim doświadczeniem na różnych etapach edukacyjnych. Jestem nauczycielem z pasją do tej nauki, którą chcę przekazywać moim uczniom każdego dnia. Uwielbiam tworzyć inspirujące lekcje, które sprawiają, że matematyka staje się fascynującą i przyjemną przygodą dla moich uczniów. Moim celem jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale także rozbudzenie ich ciekawości i zrozumienia potencjału, jaki kryje się za liczbami i wzorami. Jestem absolwentką Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku matematyka jak również absolwentką studiów podyplomowych UW z Informatyki oraz Organizacji i Zarządzania Oświatą. Jestem także egzaminatorem OKE w zakresie egzaminu maturalnego i egzaminu 8 klasy z matematyki.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *