Ulubiona gra uczniów! Brak nudy na lekcjach.
Trening uważności, świetna zabawa na koncentrację, a do tego przekazanie wartościowych treści.
Wystarczy kilka minut na początku lekcji, ale można też przygotować na jej podstawie całe 45-minutowe zajęcia (w instrukcji jest propozycja).
Zaangażowana jest cała klasa!
3 propozycje: zapobieganie przemocy, wartość edukacji i bycie życzliwym. Można wykorzystać na 3 nadchodzące okazje: 2.10 – Międzynarodowy Dzień Bez Przemocy, 14.10 – DEN, 21.11 – Międzynarodowy Dzień Życzliwości.
Można też bez okazji 😉
Na zastępstwa, lekcje świetlicowe i gdy nie wiadomo, co robić 😉
Rozruszaj mózgi swoich uczniów za pomocą tej atrakcyjnej zabawy!
Dlaczego warto?
1. Budują uważność i koncentrację
Uczeń musi wsłuchiwać się w słowa poprzednika lub zwracać uwagę na jego gesty. Dzięki temu trenuje uważność – „bycie tu i teraz” – i umiejętność szybkiego reagowania. To świetne ćwiczenie koncentracji, które przydaje się na lekcjach.
2. Wzmacniają współpracę i poczucie wspólnoty
Zabawa działa tylko wtedy, gdy każdy odegra swoją rolę. To uczy odpowiedzialności za grupę i pokazuje, że sukces zależy od współpracy wszystkich, a nie tylko od jednostki.
3. Rozwijają ekspresję i odwagę
Ruchy i głośne wypowiadanie zdań wymagają przełamania bariery wstydu. Uczniowie ćwiczą występowanie przed grupą w bezpiecznej, zabawowej atmosferze. Dzięki temu łatwiej im potem prezentować się w bardziej „poważnych” sytuacjach.
4. Wprowadzają element humoru i zabawy
Śmieszne gesty, nieoczekiwane reakcje i absurdalne połączenia wywołują śmiech. To rozluźnia atmosferę i sprzyja lepszym relacjom w klasie.
5. Łączą treści wychowawcze i edukacyjne
Każda wersja gry niesie inny przekaz:
-
Dzień Bez Przemocy – pokazuje, jak ważny jest szacunek i empatia.
-
Dzień Edukacji Narodowej – podkreśla rolę wiedzy, nauczycieli i uczenia się.
-
Dzień Życzliwości – skupia się na dobrych gestach, wsparciu i pozytywnym nastawieniu.
W ten sposób uczniowie uczą się wartości przez doświadczenie, a nie tylko przez wykład.
6. Rozwijają wyobraźnię i twórcze myślenie
Zabawy łączą słowo, ruch i emocje. Uczniowie widzą, że nauka nie ogranicza się do siedzenia w ławce, ale może być pełna kreatywności i radości.
7. Tworzą pozytywne wspomnienia z lekcji
Takie aktywności budują skojarzenie: „w szkole jest ciekawie, możemy się wspólnie bawić i uczyć”. To bardzo wzmacnia motywację i zaangażowanie uczniów.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Materiały na zajęcia wychowawcze |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | bezpieczeństwo, Dzien edukacji Narodowej, Edukacja zdrowotna, emocje, Godzina wychowawcza, Gra, Pedagog specjalny, Rewalidacja, TUS, układanka, uroczystości, uroczystości i święta, zabawa |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 9 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


KLASOWY KODEKS ZACHOWANIA/ KLASOWE ZASADY ZACHOWANIA
(klasa 5, klasa 6) Siatki graniastosłupów prostych.
Kolorowanki na miesiąc bibliotek szkolnych (12 sztuk)
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź