Proste narzędzie feedbacku „Czy to rozumiem?” – ŚWIATŁA (informacja zwrotna)

Materiał cyfrowy

Technika Świateł do Informacji Zwrotnej to proste i wizualne narzędzie stosowane do szybkiej samooceny przez uczniów oraz do dostarczenia natychmiastowej informacji zwrotnej nauczycielowi na temat zrozumienia materiału. Uczeń „jednym ruchem” (zielone/żółte/czerwone) komunikuje poziom zrozumienia tematu. 

Zastosowanie i Korzyści

 

 

Dla Uczniów 🧑‍🎓

 

  • Rozwój Metapoznania. Uczniowie są zachęcani do samoświadomości i oceny własnego uczenia się (co rozumiem, a czego nie). To kluczowa umiejętność!

  • Bezpieczne Środowisko. Używanie koloru czerwonego nie jest równoznaczne ze złą oceną. Pozwala uczniowi bezpiecznie zasygnalizować problem bez publicznego przyznawania się do „braku wiedzy”.

  • Spersonalizowana Informacja Zwrotna. Otrzymują pomoc ukierunkowaną dokładnie na obszar ich trudności (gdy sygnalizują żółty lub czerwony).

 

Dla Nauczycieli 👩‍🏫

 

  • Natychmiastowa Diagnoza. Nauczyciel może szybko, jednym rzutem oka, ocenić stan zrozumienia całej klasy(tzw. „pogląd na klasę”).

  • Różnicowanie Nauczania. Technika umożliwia natychmiastowe dostosowanie metod i tempa pracy do bieżących potrzeb uczniów (np. podzielenie klasy na trzy grupy robocze: rozszerzającą, utrwalającą i wspierającą).

  • Efektywne Zarządzanie Czasem. Zamiast zadawać ogólne pytanie typu „Kto rozumie?”, które często wywołuje mylące kiwnięcia głowami, nauczyciel wie, gdzie natychmiast skierować swoją uwagę i zasoby.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Wychowanie do życia w rodzinie
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 1
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

askagorka

Jestem "dochtórką" nauk humanistycznych  :) pasjonatką edukacji niecodziennej, nieopresyjnej, angażującej, polonistką z wieloletnim doświadczeniem. Od blisko 18 lat pracuję w Szkole No Bell (najlepszej szkole na świecie), w której skupiam się na wprowadzaniu nowoczesnych metod nauczania, łamaniu schematów edukacyjnych i propagowaniu otwartego myślenia o potrzebach edukacyjnych dzieci.Działam na rzecz upowszechnia nowoczesnych metod i formuł kształcenia. Dzielę się swoją wiedzą z dyrektorami, nauczycielami i doradcami metodycznymi, prowadząc kursy i szkolenia. Koordynowałam projekt przygotowania i opracowania czterech innowacyjnych programów nauczania dla Ośrodka Rozwoju Edukacji: „Obywatel Świata”, „Odkrywca biznesu”, „Zainteresowania i pasje”, „Mały Wynalazca”. Współpracuję z uczelniami (Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie), biorąc udział w badaniach i rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych ogniskujących się wokół edukacji i efektywności kształcenia. Nawiązałam również współpracę z Holistik Think Tankiem - organizacją non-profit, której celem jest promowanie nowego sposobu myślenia o edukacji i dostarczanie szkołom konkretnych, systemowych rozwiązań.„Popełniłam" również publikacje artykuły i opracowań naukowych. Uczestniczyłam w debatach, konferencjach i spotkaniach eksperckich.  

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *