Fragment „Sprawa nr 134/23 – Dobro czy przestępstwo?” to ciekawy tekst, który można potraktować jako wstęp do rozmowy o tym, czym jest rozprawka i jak ją budować. Choć przedstawia scenę sądową, jego układ przypomina właśnie strukturę rozprawki – pojawia się teza, argumenty różnych stron, przykłady oraz wniosek, czyli wyrok sądu. Dzięki temu uczniowie mogą łatwo dostrzec, jak wygląda logiczne przedstawienie stanowiska, jak formułuje się argumenty i jak można zakończyć wypowiedź podsumowaniem.
Ten materiał w atrakcyjny, fabularny sposób pokazuje, że rozprawka nie musi być suchym zbiorem zdań – może być dynamicznym dialogiem poglądów, prowadzącym do przemyślanego wniosku. To doskonały punkt wyjścia do nauki tej formy wypowiedzi.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | analiza i interpretacja, ćwiczenia, czytanie, długie formy wypowiedzi, formy wypowiedzi, jezykpolski, karta pracy, materiały dydaktyczne, pomocedydaktyczne, rozprawka, zadania, zadanie, zestaw |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 2 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


350 gotowych wpisów do dziennika, tematów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z głęboką niepełnosprawnością – w wieku 12 lat.
Brainy 4 unit 4 karty pracy słownictwo + gramatyka
Valentine’s Event – pakiet słownictwa i aktywności walentynkowych po angielsku
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź