Gotowy materiał do wprowadzenia stałej rutyny feedbacku w klasie. Uczniowie w 2–3 minuty sygnalizują: Co już rozumiem, W czym potrzebuję wsparcia, Na czym skupię się dalej. Nauczyciel dostaje natychmiastowy obraz klasy i dopasowuje tempo, przykłady i zadania — bez testów i zgadywania.
Co zyskujesz?
-
Konkretny, powtarzalny rytuał informacji zwrotnej, który uczniowie opanowują w kilka lekcji.
-
Klarowne wpisy uczniów.
Warianty użycia
-
Na wejściu (aktywacja wiedzy), w połowie (zatrzymanie), na końcu (domknięcie i plan „co dalej”).
-
Indywidualnie, w parach (uczeń czyta koledze swój wpis W → kolega proponuje pomoc) lub całą klasą – szybka rundka „po jednym W”.
Archiwizacja i monitoring postępu
-
Karta pozwala śledzić postęp uczniów; może być elementem z portfolio ucznia.


Scenariusz zajęć: Twórcze myślenie
Passive voice od podstaw: Present Simple, Past Simple, Present Perfect. Future Simple
Nauczyciel wspomagający w przedszkolu – przykładowe wpisy do dziennika
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź