Masz wrażenie, że Twoi uczniowie są zmęczeni hałasem i potrzebują lekcji, która pozwoli im naprawdę się skupić?
Chcesz połączyć naukę o mitologii z uważnością, refleksją i ciszą?
To idealna propozycja dla Ciebie!
Lekcja Jak starożytni Grecy wyobrażali sobie świat? to wyjątkowa lekcja w ciszy oparta na tekście Wojciecha Rzehaka „Początek świata”. Uczniowie poznają, jak starożytni Grecy wyobrażali sobie powstanie świata, pracując w skupieniu, bez słów – czytają, analizują, wnioskują i wykonując zadania, które potem sprawdzają. Lekcja jest przygotowana zgodnie ze strategiami oceniania kształtującego.
🧩 Co zawiera pakiet?
- Fragment tekstu Wojciecha Rzehaka Początek świata.
- List do uczniów, który ich informuję o lekcji w ciszy.
- Prezentację „W świecie mitów” z gotowymi slajdami do prowadzenia lekcji krok po kroku.
- Wklejki z pojęciami.
- Zadania do tekstu „Początek świata”.
- Schemat wyobrażeń starożytnych Greków o świecie do uzupełnienia.
- Pomysły na przywitanie i pożegnanie bez słów – nauka uważności i empatii.
🎯 Dlaczego warto?
- Lekcja w ciszy rozwija koncentrację, uważność i refleksję.
- Gotowa prezentacja oszczędza czas przygotowań.
- Uczniowie uczą się czytać ze zrozumieniem i analizować tekst mitologiczny.
- Materiał zgodny z podstawą programową i strategiami oceniania kształtującego.
- Oszczędzasz czas- lekcja do użycia od zaraz.
📘 Dla kogo
Nauczyciele języka polskiego klas IV – VI, którzy chcą wprowadzić spokój, uważność i głębsze zrozumienie tekstów w swojej klasie.
✨ Zainspiruj uczniów do odkrywania mitów w ciszy — bo czasem najwięcej słów kryje się w milczeniu.
Będzie mi miło, jak zostawisz opinię:) Dziękuję:)
Zapraszam też po inne materiały: Za-Inspiruj-Się
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .jpg |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | ćwiczenia, jezykpolski, karta pracy, konspektyzajęć, lektury, lektury obowiązkowe, mity greckie, myślenie krytyczne, opis, prezentacja, rutyny myślenia krytycznego, starożytna grecja, starożytność, zadania, zadanie |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 31 - 40 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 90 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Quo vadis Henryka Sienkiewicza – Karta pracy do egzaminu ósmoklasisty
Kodowanie z liczbą Pi
Polonistyczny kalendarz adwentowy – gramatyka i ortografia 

Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź