🌟Zestaw edukacyjny – „Wyrażamy uczucia swoje i szanujemy uczucia innych”🌟
Zestaw „Wyrażamy uczucia swoje i szanujemy uczucia innych”, to kompleksowe narzędzie dydaktyczne wspierające rozwój świadomości emocjonalnej, empatii i szacunku wobec uczuć innych osób. Jest to drugi zestaw po materiale – „Poznajemy i nazywamy uczucia” mówiący i ćwiczący kompetencje w zakresie uczuć i emocji.
Przeznaczony do pracy z dziećmi i młodzieżą podczas zajęć socjoterapeutycznych, godzin wychowawczych, zajęć rozwijających kompetencje społeczne oraz warsztatów integracyjnych.💛
Zestaw umożliwia twórcze i bezpieczne wprowadzenie uczestników w temat emocji – ich rozpoznawania, nazywania i wyrażania – w oparciu o zabawowe i refleksyjne aktywności.
Zawartość zestawu:
✨Scenariusz zajęć – gotowy plan z dokładnym opisem przebiegu, celami, pytaniami i propozycjami aktywności/zabaw.
✨Lista 27 emocji i uczuć – inspirujące sformułowania wspierające pozytywne myślenie i samoświadomość emocjonalną (emocje i uczucia można wyciąć i wykorzystać podczas zabaw)
✨ Obrazek: Wyrażamy uczucia swoje i szanujemy uczucia innych”
✨12 emotek z różnymi emocjami – do rozpoznawania, omawiania i pracy z emocjami w grupie
✨3 obrazki pogodowe: słońce, mgła, chmury – metafory pomagające w rozmowie o nastrojach i stanach emocjonalnych (do wykorzystania podczas opisanej zabawy w scenariuszu)
✨12 obrazków zwierząt – wspierających kreatywne zabawy i skojarzenia z emocjami.
🎯Cele i zastosowanie:
-
Uczy rozpoznawania, nazywania i akceptowania własnych emocji.
-
Pomaga zrozumieć uczucia innych i rozwijać empatię.
-
Wspiera otwartą komunikację i budowanie pozytywnych relacji w grupie.
-
Umożliwia prowadzenie ciekawych i angażujących zajęć w atmosferze bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku.
📘Dla kogo:
-
Socjoterapeuci, pedagodzy, psychologowie, wychowawcy.
-
Nauczyciele i trenerzy prowadzący zajęcia o emocjach i relacjach.
-
Specjaliści pracujący z dziećmi i młodzieżą w obszarze edukacji emocjonalnej i społecznej.
Forma:
✨Wersje do pobrania i druku.
✨Gotowy do wykorzystania na zajęciach – bez potrzeby dodatkowego przygotowania.
✨Estetyczna, kolorowa oprawa graficzna wspierająca zainteresowanie uczestników
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 1-3) |
| Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5 |
| Przedmiot | Edukacja przedszkolna |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .png |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | do zalaminowania, edukacja wczesnoszkolna, emocje, Godzina wychowawcza, konspektyzajęć, Pedagog specjalny, plansze, scenariusz, Trening umiejętności społecznych, TUS, warsztaty, zabawa |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 31 - 40 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 90 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


JAN KOCHANOWSKI – Kartkówka/sprawdzian ze znajomości twórczości
„Zgadnij kto to! – matura lektury obowiązkowe 72 hasła”
Pasowanie na ucznia – scenariusz uroczystości 

Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź