„Dziady”, cz. II – prezentacja na lekcje w klasie 7 lub 8

Prezentacja nie stanowi opracowania lektury. Jest to materiał, którego zadaniem będzie zmotywowanie uczniów do świadomego odbioru tekstu literackiego i jego zrozumienie. 

„Dziady” to krótki tekst, który z powodzeniem można przeczytać w czasie kilku lekcji języka polskiego.

Zadaniem nauczyciela jest przygotowanie materiału dla uczniów. Należy wydrukować karty pracy, które znajdują się na ostatnich slajdach prezentacji, pociąć je i włożyć do kopert, tak, by każdy uczeń otrzymał swoją kopertę z materiałami. Prezentacja, która stanowi kluczowy element pracy jest podana w postaci linku do Canvy. Na każdym slajdzie znajduje się informacja, który fragment dramatu ma przeczytać uczeń i jakie treści z niego wynieść. Można wyświetlać na ekranie kolejne slajdy i czekać aż uczniowie wykonają zadanie lub – jeśli mamy możliwość pracy na komputerach – przesłać prezentację uczniom do pracy samodzielnej we własnym tempie.

Dzięki tej propozycji uczeń jest aktywnym odbiorcą lektury. Realnie, samodzielnie pracuje z tekstem, jednocześnie wykonuje zadania, które zmuszą go nie tylko  do zapoznania się z problematyką utworu, ale i przypomną zagadnienia związane ze środkami poetyckiego wyrazu, budową wyrazu i funkcją zabiegów językowych. Efektem pracy ma być notatka, a zadaniem nauczyciela sprawdzenie samodzielnej pracy ucznia i ocena zgodnie z kryteriami sukcesu.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Język polski w szkole podstawowej i średniej

Nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Autorka strony Język polski w szkole podstawowej na Facebooku

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *