📖🕊️Test – CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM – „Przypowieść o synu marnotrawnym” 🌿 – kl. 5-6 – sprawdzian

Materiał cyfrowy

Test sprawdzający umiejętność czytania ze zrozumieniem na podstawie przypowieści o synu marnotrawnym (można też potraktować materiał jako sprawdzian z treści przypowieści – wówczas uczniowie pracują bez tekstu). Materiał został opracowany z myślą o uczniach szkoły podstawowej (klasy 5–6).

Test składa się z dwóch wersji – Grupa I i Grupa II, co ułatwia przeprowadzenie sprawdzianu w klasie. Każda część zawiera:
✅ 15 pytań zamkniętych (A–D)
✅ 5 pytań otwartych o zróżnicowanym stopniu trudności
✅ osobny tekst przypowieści
✅ osobny klucz odpowiedzi (na końcu pliku)

Zadania sprawdzają:

  • zrozumienie treści przypowieści,
  • rozpoznawanie postaw i motywacji bohaterów,
  • umiejętność interpretacji tekstu o charakterze moralnym i religijnym,
  • refleksję nad przesłaniem przypowieści,
  • kompetencje językowe i czytelnicze.

Zawartość pliku:

  • Test dla grupy I (20 pytań)
  • Test dla grupy II (20 pytań)
  • Dodatkowe 8 pogłębionych pytań otwartych z przykładowymi odpowiedziami
  • Klucz odpowiedzi na osobnej stronie
  • Estetyczny, czytelny układ w czcionce Calibri

Zastosowanie:

  • lekcje języka polskiego i religii,
  • prace klasowe i kartkówki,
  • ćwiczenia z czytania ze zrozumieniem,
  • przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.

Format: Word (.docx) oraz pdf

Pozostałe materiały dotyczące przypowieści: https://zlotynauczyciel.pl/shop/?_test=przypowie%C5%9B%C4%87&_author=6824

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 7
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polonistyczne-karty-pracy

Zapraszam na mój blog: https://mojblogbibliotecznopolonistyczny.blogspot.com

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *