WODOROTLENKI grupa 1 i 2 otrzymywanie – zadanie utrwalające dwie metody

Materiał cyfrowy

„Wodorotlenki z grupy 1 i 2 – dwie metody, jedno zadanie, wiele przykładów!

Praktyczna i przejrzysta karta pracy do nauki i utrwalenia sposobów otrzymywania wodorotlenków metali z grupy 1 i 2.
Materiał obejmuje jedno główne zadanie, ale aż 16 przykładów, dzięki czemu uczniowie mogą samodzielnie przećwiczyć dwie metody otrzymywania wodorotlenków:

  1. z metalu i wody,

  2. z tlenku metalu i wody.

Każdy przykład zawiera równanie reakcji chemicznej z lukami – uczeń uzupełnia brakujące wzory  substratów lub produktów i dobiera odpowiednie współczynniki stechiometryczne.
Ćwiczenie rozwija umiejętność pisania i bilansowania równań chemicznych oraz utrwala zależności między metalem, jego tlenkiem i wodorotlenkiem.

DOŁĄCZONA JEST KARTA Z ROZWIĄZANIAMI 

🧠 Dlaczego warto?

  • Dla nauczyciela: gotowe, czytelne i estetyczne narzędzie do pracy na lekcji, kartkówce lub zajęciach powtórzeniowych. Pomaga szybko sprawdzić stopień opanowania materiału.

  • Dla ucznia: świetny materiał do samodzielnej nauki i utrwalenia wiedzy. Pozwala ćwiczyć logiczne myślenie i rozumienie reakcji chemicznych.

  • Dla obu stron: jedno ćwiczenie – wiele możliwości pracy i stopniowania trudności.

📘 Zastosowanie:

  • lekcja chemii w klasie 7–8 SP lub w 1. klasie szkoły ponadpodstawowej,

  • praca samodzielna, w parach lub w grupie,

  • idealna do powtórek, pracy domowej lub nauki przed sprawdzianem.

📎 Zawartość:

  • karta z 16 przykładami,

  • równania reakcji z lukami do samodzielnego uzupełnienia,

  • miejsce na zapis zbilansowanych równań,

  • czytelny, estetyczny układ i logiczna struktura zadania.

 

Gotowy materiał, który angażuje uczniów i oszczędza czas nauczyciela!

Materiał przygotowany w programie Canva 

#wodorotlenki #metalegrupy1 #metalegrupy2 #układokresowy #reakcjemetali #reakcjetlenków #otrzymywaniewodorotlenków #chemia #chemiaszkoła #kartapracychemia#substratyprodukty#bilansowanierównań#dobieraniewspółczynników

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Chemia
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 2
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Edumerja

Jestem nauczycielką chemii z ponad 20-letnim doświadczeniem na każdym etapie kształcenia. Szczególnie interesuje mnie proces uczenia i mechanizmy, które sprawiają, że wiedza i umiejętności zostają przyswojone w sposób trwały. W swojej pracy wykorzystuję trening myślenia, aby rozwijać u uczniów umiejętności  logicznego rozumowania i rozwiązywania problemów. Wykorzystuję matematykę, przyrodę, ekologię, a dodatkowo elementy terapii pedagogicznej. Łączę innowacyjne metody nauczania z tradycyjnymi, dostosowując je do indywidualnych potrzeb moich uczniów, angażując ich, inspirując i skłaniając do samodzielnego myślenia i rozumienia świata. Edu-mer-Ja

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *